سایت پزشکی و مجله سلامتی راستینه

استرس و تغییر فصل، اگزمای شوره‌ای را تشدید می‌کند

عضو مرکز تحقیقات پوست و جذام دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: خارش و شوره پوست دلایل مختلفی دارد که استرس، تغییر فصل و تماس زیاد با آب می‌تواند در ایجاد آن دخیل باشد.

علیرضا فیروز در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس، در مورد علت خارش و پوسته پوسته شدن سر و صورت اظهار داشت: دلایل مختلفی می‌تواند در خارش یا پوسته پوسته شدن سر و صورت نقش داشته باشد که شایعترین آن بیماری اگزومای شوره‌ای است که در قسمت‌های گوش و سر پوسته پوسته‌های زیادی ایجاد می‌شود که با خارش پوست همراه است.اگزما

وی ادامه داد: این نوع عارضه معمولاً با شامپوهای ضدشوره برطرف می‌شود ولی پس از مدتی دوباره برمی‌گردد و معمولاً استرس و تغییر فصل مانند پاییز و بهار آن را تشدید می‌کند.

به گفته این متخصص پوست و مو، یک نوع دیگر از شوره و خارش بدن به دلیل خشکی پوست است و بیشتر در افرادی دیده می‌شود که با آب زیاد تماس دارند یا زیاد به استخر می‌روند و استحمام می‌کنند.

فیروز مصرف شوینده‌های قوی و شامپوهای ضدشوره را در این نوع خشکی نه تنها مؤثر ندانست بلکه تأکید کرد که این عارضه را تشدید هم می‌کند.

عضو مرکز تحقیقات پوست جذام دانشگاه علوم پزشکی تهران توصیه کرد: برای درمان این نوع خارش باید به همراه شوره نوع شوینده مصرفی تعویض شود و افراد از آب ولرم برای شست‌وشو استفاده کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که، تغذیه چه نقشی می‌تواند در بروز خارش پوستی داشته باشد گفت: کم‌کاری تیروئید، بیماری دیابت و آلرژی‌های فصلی در فصل ممکن است زمینه‌ای باشد تا فرد با خوردن یک نوع ماده غذایی مانند غذاهای دریایی، کنسروی،ادویه‌، خربزه یا توت‌فرنگی دچار خارش بیشتر پوستی شوند.

خواندن مطالب زیر به شما پیشنهاد می شود

سلامت عمومی

علائم خال‌‌ها

خال‌ها را بهتر بشناسیم

اطلاعات پزشکی

میلیا

بیماری میلیا در بزرگسالان و کودکان

پوست و مو

نتایج عمل لیپوساکشن با کمک فن‌آوری فراصوت

لیپوساکشن با کمک فن‌آوری فراصوت(Ultra_Z)

اطلاعات پزشکی

رگ های عنکبوتی و رگ های واریسی

رگ‌های عنکبوتی و چگونگی درمان و پیشگیری از آنها

اطلاعات پزشکی

عوامل پرخطر زگیل

هرآنچه که باید از زگیل بدانیم

پوست و مو

انواع لیفت ابرو

همه چیز درباره لیفت ابرو

پوست و مو

درمان آکنه

آکنه چگونه درمان می‌شود؟

پوست و مو

مزایای مراجعه به متخصص پوست

آنالیز صورت و تمام نکات مربوط به آن

اطلاعات پزشکی

واکنش آلرژیک

التهاب پوست ؛ علل، تشخیص، درمان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *