سایت پزشکی و مجله سلامتی راستینه

صندلی گردان باعث کمردرد می‌شود

متخصص ارتوپدی گفت: پیچش ناگهانی، چرخش، برداشتن اجسام، خم شدن، زور زدن و استفاده از صندلی گردان می‌تواند فرد را مبتلا به کمردرد کند.

خلیل علیزاده در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس، اظهار داشت: مهمترین علت ایجاد کمردرد این است که انسان روی دو پایش راه می‌رود و وزن بالاتنه بر ستون فقرات فشار وارد می‌کند.کمردرد

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: ضعف عضلات اطراف ستون فقرات کمری، شایع‌ترین علت کمردرد است چرا که با فشار به استخوان، مفصل آزرده و ساییده می شود و در نهایت دچار التهاب شده و درد ناحیه کمر ایجاد خواهد شد.

متخصص ارتوپدی ادامه داد: نحوه نشستن نادرست، ایستادن طولانی، برداشتن اجسام سنگین با خم شدن از ناحیه کمر در  ایجاد کمردرد نقش دارند.

علیزاده در پاسخ به پرسش فارس، مبنی بر اینکه در مواجهه با کمردرد چه باید کرد؛ گفت: بهتر است افراد به مدت ۲ تا ۳ روز به طور مطلق استراحت کنند یعنی روی زمین صاف با زیراندازی از یک پتو یا تشک پنبه‌ای سفت به پهلوی راست یا چپ به حالت چمباتمه بخوابند و بعد از ۳ روز که بلند شدند کمر را با شال یا چادر ببندد و سعی کنند به کمر فشار نیاورند و از داروهای مسکن و ضد التهاب استفاده کنند.

متخصص ارتوپدی افزود: بعد از کاهش درد نیز به فیزیوتراپیست مراجعه کنند و ورزش های فیزیوتراپی را نیز تا آخر عمر انجام دهند چرا که کمرشان استعداد درد را پیدا کرده است.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تصریح کرد: پیچش ناگهانی، چرخش، برداشتن اجسام، خم شدن، زور زدن، استفاده از صندلی گردان می‌تواند کمر را برای درد مستعد سازد.

علیزاده، علل برخی کمردردها را عفونت دانست و افزود: بعضی از افراد هنگام ابتلا به کمردرد، تب می‌کنند که نتیجه خوردن بستنی، شیر، ماست و پنیر غیرپاستوریزه است چرا که این افراد بر اثر مصرف لبنیات غیر استریل و پاستوریزه دچار بیماری تب مالت می شوند که در نهایت به درد حاد در ناحیه کمر نیز مبتلا می‌شوند.

خواندن مطالب زیر به شما پیشنهاد می شود

اطلاعات دارویی

دپاکین

دپاکین چیست؟

تغذیه و سلامتی

سیر

۲۰ مسکن درد طبیعی در آشپزخانه شما

سلامت عمومی

وضعیت مناسب خواب برای مغز

یافتن بهترین موقعیت خواب مناسب شما

سلامت عمومی

گرفتگی کمر

رفع گرفتگی کمر در ۶ حرکت

سلامت عمومی

ورزش هایی برای جلوگیری از کمردرد

ورزش هایی برای جلوگیری از کمردرد

سلامت عمومی

کمردرد

جلوگیری از کمردرد و معالجه آن

اطلاعات پزشکی

دوره قاعدگی

خونریزی غیرطبیعی واژن!

اطلاعات پزشکی

داروهای سالمندان

داروهایی که سالمندان نباید مصرف کنند!

رانینگ تایتل

درد پشت

با این پنج حرکت یوگا، درد پشت را ساکت کنید!

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *