سایت پزشکی و مجله سلامتی راستینه

عوارض و خطرات رابطه مقعدی

رابطه مقعدی و آمیزش جنسی از پشت ، عملی انحرافی است که از گذشته وجود داشته و در کشورها و فرهنگ های مختلف در مورد آن تحقیق انجام می گیرد . ( در دین مبین اسلام حرام است )

عوارض رابطه مقعدی

عوارض رابطه مقعدی برای خانم ها کدامند ؟

آمیزش جنسی از طریق مقعد ، خارج از مجرای طبیعی خود است و از نظر پزشکی غیر قابل قبول است . رابطه مقعدی به طور کلی توصیه نمی شود زیرا علاوه بر آلودگی ناحیه رکتوم و امکان انتقال عفونت ها ، خطر پارگی راست روده نیز شخص را تهدید می کند .

رشته های عصبی ناحیه مقعد که بسیار حساس و آسیب پذیرند ، پذیرش جسم خارجی ( آلت مرد ) را ندارند و سریعا واکنش نشان می دهند زیرا برخلاف مهبل زن ، خاصیت ارتجاعی و لغزنده ندارند .

در دستگاه گوارش ، دریچه ی خروجی غذا که به اسفنکتر Sphincter معروف است و از عضلات حلقوی تشکیل شده ، در هنگام دفع مدفوع ، به شخص این امکان را می دهد که به طور ارادی خود را نگه دارد تا به محل مناسبی (سرویس بهداشتی ) برود . رابطه مقعدی مکرر باعث می شود آنال یا همان دریچه خروجی مقعد کار خود را به درستی انجام ندهد و با بسته و جمع نشدن کامل ( بطور غیر ارادی و ناخواسته ) لباس زیر شخص را با لکه های مدفوع آلوده کند که خوشایند نیست .

زنان بسیاری ملاحظه می شوند که در این زمینه شکایت خود را از شوهرشان نزد پزشک می برند زیرا در این نوع ارتباط دچار درد خیلی شدید خواهند شد که این درد فراوان ، هیچ لذتی از رابطه جنسی باقی نخواهد گذاشت .

آمارها نشان می دهد وقتی از پنجاه درصد زنانی که رابطه مقعدی داشته اند نظرخواهی شد ، تنها ده درصد آنها آن را قابل قبول گزارش کردند . دلیل آنان نامطلوب بودن و یا دردناک بودن آن در ابتدای کار بیان شد . اگر همان درصد از زنان آمیزش مهبلی را نیز به دلیل اینکه در ابتدا دردناک و ناراحت کننده است ترک می کردند تعداد زیادی از زوجین آمیزش مهبلی نیز انجام نمی دادند .

 

لذت رابطه مقعدی

آیا رابطه مقعدی لذت بخش است ؟ 

زنان حاضر به آمیزش مهبلی هستند زیرا این چیزی است که از آنها انتظار می رود … آنها حاضر به انجام آمیزش از طریق مقعد نیستند زیرا این کار یک فعالیت جنسی نرمال و عادی نیست هرچند که گاهی این عمل برای زن لذت بخش است .

به دو دلیل یکی به خاطر منشاء مشترک اعصاب ناحیه تناسلی و مقعد و دیگری به خاطر تحریک مختصر اندام آمیزشی زن ، خصوصا که در این موارد ، مرد با کمک دست به تحریک اندام جنسی زن می پردازد این عمل بسیار لذت بخش است . اما در طولانی مدت ، چون لذت حقیقی جنسی از شیوه طبیعی و خدا دادی ( یعنی آمیزش مهبلی ) برای زن حاصل نمی شود ، او در آینده به سردی جنسی مبتلا می شود زیرا کاملا ارضاء نشده و خود را موجودی می یابد که تنها وسیله دفع شهوت قرار گرفته است .

ممکن است دلایل آن ده درصدی که رابطه مقعدی را خوب گزارش کرده بودند ، متفاوت باشد ، به طوری که بعضی از زنان کارهای دردناک را لذتبخش می یابند . بعضی دیگر ممکن است دریابند که آمیزش مقعدی بهتر از آمیزش مهبلی است . بعضی از زنان دوست ندارند مهبل و اندام تناسلی شان لمس شود . بعضی دیگر از زنان ممکن است وسایل کنترل حاملگی مانند کاندوم  در دسترس نداشته باشند و یا اینکه به آنها اعتماد نداشته باشند و از همین رو رابطه مقعدی به آنان اجازه می دهد که از صمیمیت آمیزش لذت ببرند .

 

بهداشت رابطه مقعدی

نکته بهداشتی مهم درباره رابطه مقعدی

مقعد زن ، محل ذخیره و دفع مدفوع است و حاوی میکروبهای بسیاری است که می تواند دستگاه تناسلی مرد را سریعاً عفونی کند بنابراین استفاده از کاندوم در رابطه مقعدی کاملا ضروری است . متاسفانه برخی از مردان استفاده از کاندوم را قبول ندارند و عقیده دارند که انسان در نزدیکی با همسرش کاندوم لازم ندارد و یا با این نظر که رابطه جنسی با کاندوم لذت بخش نیست ، رابطه مقعدی و مهبلی دارند .

در پایان یادآور می شویم که رابطه مقعدی با استفاده از هر مایع لغزنده کننده و یا هر روش بی حس کننده  مثل روغن ، ژل و پماد خطرناک است ، این شیوه ها تنها از دردناک بودن رابطه می کاهد  و هیچ پزشکی آن را توصیه نمی کند .

 

سایت پزشکی و مجله سلامتی راستینه

منابع

  • کتابخانه راستینه

منبع تصاویر 

  • onlymyhealth
  • suitcasestories
  • everydayfamily
  • malaysianpsychology

خواندن مطالب زیر به شما پیشنهاد می شود

اطلاعات پزشکی

عفونت واژن

التهاب و عفونت واژن (واژینیت) چیست؟ علائم، علل، تشخیص و درمان آن

سلامت جنسی

نخستین نزدیکی زوجین

بهداشت جنسی و نخستین نزدیکی

سلامت زنان

معاینات لازم پیش از ازدواج

معاینات لازم پیش از ازدواج

سلامت عمومی

دستگاه گوارش انسان

آشنایی با دستگاه گوارش انسان

اطلاعات پزشکی

درمان برای سرطان دهانه رحم

سرطان دهانه رحم: علل، علائم، تشخیص، درمان آن

سلامت جنسی

کاندوم

مزایای بهداشتی استفاده از کاندوم

سلامت جنسی

آمیزش جنسی دردناک در مردان

آمیزش جنسی دردناک در مردان

اطلاعات پزشکی

تماس جنسی

عفونت های منتقله از راه جنسی ( STI )

اطلاعات دارویی

تخم کتان

تخم کتان چه کاربردی دارد؟ خواص تخم کتان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *