سایت پزشکی و مجله سلامتی راستینه

فلوکستین چه کاربردی دارد و عوارض جانبی آن چیست؟

فلوکستین (Fluoxetine) دارویی ضدافسردگی (Anti-depressant) از خانواده ی داروهای مهار کننده های انتخابی بازجذب سروتونین (SSRI) می باشد. فلوکستین در سال ۱۹۷۴ کشف شده، در سال ۱۹۸۷ توسط سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) تایید گشت و از سال ۲۰۰۱ حق ثبت اختراع آن باطل گشته و برای تولید در دسترس همه شرکت ها قرار گرفت. داروهای ضدافسردگی برای درمان طیف گسترده ای از بیماری ها ازقبیل افسردگی و سایر بیماری ها و اختلالات روانی و خلقی مورد استفاده قرار می گیرند. این داروها به افراد برای بهبود حالشان و کمک به پیشگیری از افکار و اقدامات آسیب رسانی بخود و خودکشی کمک می نمایند. بااینحال تحقیقات نشان می دهند که تعداد کمی از افراد (معمولا آنهایی که زیر ۲۵ سال دارند) بعد از مصرف قرص های ضدافسردگی، ممکن است افسردگی و یا سایر اختلالات خلقی آنها بدتر شده و یا افکار خودکشی به آنها دست داده و یا حتی اقدام بخودکشی نمایند، بنابراین لازم است همه افراد (بخصوص افراد زیر ۲۵ سال) حتی آنها که فلوکستین را برای بیماری های غیر از افسردگی استفاده می کنند، با پزشک خود درباره خطرات و مزایای داروهای ضدافسردگی مشورت نمایند.

موارد استفاده فلوکستین

موارد استفاده فلوکستین و کاربرد آن

فلوکستین برای درمان افسردگی، اختلال وسواسی جبری، بعضی از اختلالات خوردن و حملات ترس (حملات ناگهانی و غیرقابل پیش بینی ترس و نگرانی شدید) و بعضی از انواع سندرم پیش از قاعدگی استفاده می شود. فلوکستین از خانواده ی داروهای مهار کننده های انتخابی بازجذب سروتونین (SSRI) بوده و به افزایش سروتنین (ماده شیمیایی در مغز که به حفظ تعادل روانی کمک می کند) در مغز افراد می شود.

سایر موارد مصرف فلوکستین از قبیل استفاده برای درمان الکلیسم (اعتیاد به الکل)، اختلال نقص توجه، اختلال شخصیت مرزی، اختلالات خواب، سردرد، بیماری های روانی، اختلال استرس پس از سانحه، سندرم تورت، چاقی، مشکلات جنسی و فوبیا (ترس) مورد استفاده قرار می گیرد. این دارو بسته بنظر پزشک ممکن است برای مشکلات دیگر نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

 

نحوه مصرف فلوکستین

نحوه مصرف فلوکستین

فلوکستین بسته به بیماری فرد در مقادیر(دوز) و دفعات مختلفی در روز مصرف می شود. برای مصرف فلوکستین بسته به بیماری و مشکل خاص شما پزشک دستور مصرف صادر می نماید و شما باید قبل از شروع مصرف فلوکستین آن را بدقت مطالعه نمایید. بسیار مهم است که مصرف دارو را تا زمانیکه پزشک تجویز کرده ادامه دهید، حتی اگر فکر می کنید که مشکل شما بهبود یافته است. بعضی از بیماری ها زمانیکه دارو ناگهانی قطع شود، بدتر می شوند و باید کم کم اقدام به قطع دارو نمود. همچنین برای تاثیر اولیه دارو باید بین ۱ تا ۲ هفته صبر کرده و حدود ۴ تا ۵ هفته طول می کشد که دارو اثرات کامل خود را نشان دهد. بدون مشورت با پزشک اقدام به قطع مصرف دارو نکنید.

 

عوارض جانبی فلوکستین

عوارض جانبی فلوکستین

تهوع، خواب آلودگی، سرگیجه، اضطراب، مشکل در بینایی، کاهش اشتها، خستگی، عرق کردن و یا خمیازه کشیدن، ضعف، کاهش وزن، تغییر در میل و توانایی جنسی، گلو درد، گرفتگی عضلات و خشکی دهان ممکن است، هنگام استفاده از این دارو رخ دهد. اگر هر یک از عوارض ذکر شده، رخ داد، سریعا با پزشکتان دراینباره مشورت نمایید.

به یاد داشته باشید که پزشک شما این دارو را به این منظور تجویز کرده که اعتقاد داشته سود این دارو از ضرر و عوارض جانبی آن برای شما بیشتر می باشد و خیلی از افرادیکه این دارو را مصرف می نمایند با مشکل و عوارض جانبی جدی روبرو نمی شوند.

اگر حین مصرف این دارو دچار عوارض جانبی نادر ولی جدی این بیماری از قبیل مدفوع خونی و سیاه، استفراغی که شبیه دانه های قهوه هست، تپش قلب، غش، تشنج، راش های پوستی و تغییر در مقدار ادرار شما رخ داد، سریعا به بیمارستان و یا پزشک خود مراجعه نمایید.

اگر شما مبتلا به دیابت هستید، فلوکستین ممکن است برروی سطح قند خون شما تاثیر بگذارد، بهمین دلیل سطح قندخون خود را هنگام مصرف دارو به طور منظم کنترل نمایید و نتیجه آنها را با پزشکتان درمیان گذارید.

این دارو ممکن است سطح سروتونین خون را افزایش داده و باعث مشکلی نادری بنام سندرم سروتونین شود. خطر ابتلا به این سندرم نادر زمانیکه از سایر داروهای افزایش سروتونین بهمراه این دارو استفاده می نمایید، بیشتر نیز می شود. اگر مبتلا به هریک از عوارض جدی دارو همچون تپش قلب، توهم، عدم توانایی جهت یابی، تهوع/اسهال/یبوست شدید، کشیدگی عضلات، تب غیرقابل توضیح و بیقراری و پریشانی غیرمعمول شدید، به بیمارستان و یا پزشک خود مراجعه نمایید.

هنگام مراجعه به پزشک و یا داروساز دررابطه با داروهایی که مصرف می کنید، مشورت نمایید و وی را از داروهای مصرفیتان آگاه کنید. همچنین اگر مبتلا به هر مشکلی گشتید که ابتلا به آن را مرتبط با مصرف دارو می دانید، به پزشک مراجعه کرده و اگر مورد اورژانسی بود، به بیمارستان مراجعه کنید چراکه عوارض جانبی ذکر شده لیست کامل عوارض جانبی نبوده و ممکن است مشکل ذکر نشده‌ی دیگری نیز باقی مانده باشد. همچنین درباره عوارض جانبی، اختلالات دارویی و احتیاط های پیش از مصرف با پزشک مشورت نمایید.

این مطلب فقط برای اطلاع عمومی بوده، استفاده از آن برای خوددرمانی و یا قطع مصرف دارو مجاز نیست و مصرف و یا قطع مصرف دارو فقط با تصمیم پزشک ممکن می باشد. همچنین ممکن است همه عوارض و خطرات دارو ذکر نشده باشد و نیاز به مشورت با پزشک درباره همه مشکلات و عوارض جانبی دارو می باشد. درضمن هنگام مصرف داروهای ضدافسردگی میبایست همیشه و مرتبا با پزشکتان در ارتباط بوده و هرچند وقت یکبار به وی مراجعه نمایید.

 

 

منابع

  • http://www.webmd.com/drugs/mono-95-FLUOXETINE+-+ORAL.aspx?drugid=1774&drugname=Fluoxetine+Oral&source=0
  • http://www.nlm.nih.gov/medlineplus/druginfo/meds/a689006.html

منبع تصاویر 

  • bbukltd
  • relonchem
  • medpagetoday

 

 

خواندن مطالب زیر به شما پیشنهاد می شود

اطلاعات پزشکی

حقایقی درباره هماتوم

حقایقی درباره هماتوم

تغذیه و سلامتی

کاهش سریع وزن

کاهش سریع وزن

پوست و مو

مشکلات مربوط به زیبایی

مشکلات زیبایی و نکاتی درباره آن

پوست و مو

نتایج عمل لیپوساکشن با کمک فن‌آوری فراصوت

لیپوساکشن با کمک فن‌آوری فراصوت(Ultra_Z)

پوست و مو

خط لبخند

آیا راهی برای رهایی از خط لبخند وجود دارد؟

پوست و مو

کاهش چین ‌و چروک‌‌ پیشانی

چگونه می‌توان از چین ‌و چروک‌ پیشانی خلاص شد؟

پوست و مو

جراحی لیفتینگ صورت

آنچه باید درباره لیفتینگ صورت بدانید

پوست و مو

درمان آکنه

آکنه چگونه درمان می‌شود؟

پوست و مو

مزایای مراجعه به متخصص پوست

آنالیز صورت و تمام نکات مربوط به آن

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. دینا گفت:

    سلام دوستان این قرص برای همه یجور عمل نمیکنه ممکنه برای یکی خیلی مفید باشه برا یکی هم اصلا به بدنش سازگار نباشه پس لطفا خودسرانه نخورین حتی اگه دکتر هم بهتون تجویز کرد و دیدین بهتون نمیسازه حتما به دکترتون اطلاع بدین برا خود منم همینجور بود به طرز بدی بیقرارم کرد و احساس میکردم تمام بدنم منقبضه و قلبم داره وایمیسه طوری که کارم به سرم و ارام بخش رسید

  2. فاطی گفت:

    سلام من میخام برا افزایش وزن و کاهش ریزش موهام از این قرص بخورم ایا باعث چاقی میشه؟؟و از عوارضش میترسم. چون یکی از اشناهامون خورده وزنش بیشتر شده ولی من چن تا خوردم حس میکنم قفسه سینم سنگین میشه. میشه راهنمایی کنید. ممنون

  3. حسین گفت:

    ازآنجایی که این قرص وقرص نورتریپتیلین کاربردهای زیادی دارن وتوسط اکثرمتخصصها تجویزمیشن یه خطای راهبردی توسط این متخصصها انجام میشه که ممکنه عوارض بدی داشته باشه.این قرصها بدلیل ناهماهنگی که در ضربان قلب ایجادمیکنن باید همراه قرص پروپرانولول تجویزبشن که عوارض جدی ایجادنکن.فقط متخصصین مغزواعصاب این کارو رعایت میکنن.براساس تجربه خودم سایرمتخصصین این اصل رو رعایت نمیکنن

  4. مریم گفت:

    خوردن فلوکستین برای مردها بالا عارضه پوستی لک های سفید مثل کچلی ریش میشه؟؟
    ممنون میشم جوابگو باشید
    و اینکه به چه دکتر پوستی مراجعه کند که اون کچلی ریش رفع شود

  5. Laleh گفت:

    با سلام پدر من ٦٨سالشه وفكر ميكنم افسردگي داره و بي نهايت عصبي و حساس هستند ولا وجود اينكه ازشون ميخوايم دكتر برند اينكار رو نميكنند و نميتونيم راضيشون كنيم بيماري فشار خون هم دارن وسابقه بیماری دیابت هم در خانواده پدرییم هم هست ولي قرص مصرف نميكنن ميخواستم ببينم ايا ميشه بهش فلوكستين داد يا اينكه قرصي هست كه هم با توجه به سن وشرايطتشون بهش داد كه خيلي براشون مضر نباشه

  6. مریم گفت:

    سلام خسته نباشید دوستان عزیز. من ریزش موی شدیدی داشتم و دکترم گفت احتمالا بخاطر استرس کاری هست و به همراه ویتامین های فراوون قرص فلوکستین ۱۰ رو هم برام تجویز کرد اما ۴ روز بعد مصرف این دارو ، احساس استرس و بی قراری و تپش قلب بالا بهم دست داد و با مشورت با پزشکم کتارش گذاشتم . خواستم بگم که این دارو برای هنه ی موارد خوب نیس . اینم بگم که این دارو احتمالا برا کسایی که مشکل روحی ندارن مناسب نیس چون تو من حس بی قراری عجیبی ایحاد کرد .

  7. . گفت:

    سلام آیا این قرص باعثمان بیخوابی میشه ؟

  8. Ayesh گفت:

    سلام من سردرد بودم دکتر برام این قرصو تجویز کرد و تموم کردم قرصارو .باز چن وقته سردردم شروع شده اشکالی تداره بدون تجویز پزشک دوباره قرصو بخورم؟؟!

  9. مصطفی گفت:

    من مبتلا به پارانوئید هستم. با اینکه داروهارا سر زمان مقرر میخورم و میدانم شکاکیتم بی اساس است. اما بازم توهم بخصوص شنیداری و حسی ولی کمتر دارم
    اگر ایندو توهم برطرف شود مشکل خاصی ندارم با مصرف داروها. لطفا منو راهنمایی کنید

  10. آیدا گفت:

    خطاب به بابک عزیز..☺💚❤💛🧡💫🎈سلام!.من سن شمارو نمیدونم و درمورد بیماریتون هم احتمالا باید همه اون قرصای رنگی و رو مخیو محترمانه بندازینشون آشغالی 🤨🤔وبا ورزش و طبیعت گردی ویوگا و مطالعه و تفریحات سالم مثه سر زدن به موسسات کودکان یتیم و بد سرپرست و بی سرپرست و وقت گذروندن باهاشون ☺روحتونو جلا بدید و بذارید نفس بکشه..🤸‍♂️🧘‍♂️اونوقته که میبینید به هیچکدوم از اون دارو ها و سیگار و اون چرت و پرتای دیگه ای که دردی دوا نمیکنن و بدتر به سلول های مغز و ریتون محض آرامش روانی خیانت میکردین نیازی نبوده..سعی کنید دامنه فکریتونو گسترشش بدید..افکار و عقاید جدید و تجزیه تحلیل کنید تا بتونید انسانهای جدیدیو به دوستان سالم و سازندتون اضافه کنید..پیگیر مقاله های مختلف بشید و من شخصا بودن تو حال و هوای استیون هاوکینگ رو بهتون پیشنهاد میکنم..🙂❤درضمن من ۱۸سالمه و این مشکل خوابو دارم..که تا ۵یا۶صبح خوابم نمیبره و از اونور ساعت ۴ عصر بیدار میشم..یا تایم مدرسه ها اگه کلا بیدار میموندم شبو همونجوری میرفتم مدرسه و حتا شبشم خابم نمیبرد.😐😂😂.میخوام بگم همچین مشکل داغونی ام نیست..🙂کلا سخت نگیر داداشه گلم..دنیا اینقدر قشنگی دارههه..فقط باید بزنی به در بیخیالی و شل کنی 😅😂😂😂😂و اینم یادت باشه به هر چیزی که فکر کنی اتفاق میوفته..!!پس افکار منفیارو قهوه ای کن بره که بیشتر ازین گند نزنه تو حالمون..کاتشون کن لامصبارووو💚💛:)))🧡

  11. نازنین گفت:

    سلام میخواستم بدونم آیا قرص فلوکستین برای لاغری وکاهش وزن مناسبه من حالت عصبی زیاد دارم اضافه وزن هم دارمممنمن میشم اگه جواب منو بدین آیا میتونم قرص فلوکستین مصرف کنم

  12. کیارش آریا گفت:

    سلام و خسته نباشید
    پدر من تازه فوت شده و مادرم خیلی افسرده و گوشه گیر شده میخواستم ببینم این دارو (فلکسیتین) میتونه کمکی بهش بکنه و چه تعداد در روز مصرف کنه
    ممنون از پاسخگویی

  13. اباذر گفت:

    سلام خسته نباشید
    یکی از همکارهام قرص فلوکستین۲۰مصرف می کرد وادعا می کرد بعدازخوردن قرص حالم تو خودم نیست یعنی خودمو نمی دونم آیا همچین چیزی ممکن است یانه ممنون

  14. سیاوش گفت:

    سلام من مدتی قرص سپرالکس یا همون اس سیتالوپرام ۱۰ مصرف میکردم و حالا به طور محسوسی صدای زنگ و لرزش در گوشم حس میکردم رفتم دکتر گوش و حلق معاینه کرد و گفت عوارض بلند مدت مصرف همین قرص هست و پرخاش و عصبیتم هم زیاد شده بود و برام قرص فلوکستین ۲۰ تجویز کرد
    میخام ببینم آیا برای مصرف این قرص و قرص قبلی باید فاصله زمانی زیادی باشد یا بلافاصله میشه و آیا منجر ب مشکلات و عوارض جدی نمیشه
    ودرضمن هر روز غروب ک میشه سردرد عجیبی سراغم میاد، آیا باید قرص رو ادامه بدم یا قطع کنم

  15. ساسان گفت:

    سلام این قرص فلوکستین براز زود انزالی با مصرف هر ۱۲ساعت یا ۴ساعت قبل از نزدیکی واقعا تأثیر داره؟

  16. ساسان گفت:

    سلام من مشکل جدی در زود انزالی دارم و دوستی دارم دکتر عمومی برام گفت هر۱۲ساعت ۲۰میلی مصرف کنم خواهشمندم جواب بدید نتیجه میده یا نه؟

  17. بهزاد گفت:

    سلام خسته نباشید،سپاس از سایت خوب و مطالب مفیدتون،
    من یه مدته خیلی زود عصبانی میشم و گاها داد و فریاد میکنم ، واقعیتش اعصابم خیلی ضعیف شده خیلی با خودم مبارزه کردم که دارو نخورم میبینم نمیشه روبروز عصبی تر میشم ،به نظرتون کدوم دارو یه مدت میتونه کمکم کنه و البته کمترین عوارضو داشته باشه

  18. فاطمه گفت:

    سلام خسته نباشیدازوقتی من فلوکستین مصرف میکنم میل جنسیم خیلی کاهش یافته ومنی ازم خارج نمیشه خشک شده .وسواسیم هم قطع نشده.

  19. Iilatohid گفت:

    ممنون از راهنمایی های خوبتون من مدت ۲۰ سال این دارو را استفاده کردم وهیچ مشکلی نداشتم

  20. Nemat گفت:

    بسیارعالی بسیارعالی بسیارعالی……..

  21. وحید گفت:

    اینکه مصرف ااین کپسول برای زیر۲۵سال مضروخطرناک است حتمی وصددرصداست.لطفاپزشکان محترم درتجویزدقت کنند.چون متاسفانه عزیزترین سرمایه زندگیم بخاطرمصرف این ازدست رفت

  22. ز...ف گفت:

    سلام من حدود یک ماه پیش دکتر برام فلو کستین ۲۰تجویز کرد قبلن هم برام تجویز کرده بود ومن بعد از یه دوره دیگه نخوردم دوباره که مراجعه کردم برام دور۲۰رو تجویز کردند حدود دو هفته خوردم یهو قعطش کردم الان نمیدونم چکار کنم دوباره بخورم یا نه…چون احساس افسردگی میکنم

  23. علی گفت:

    سلام خسته نباشید
    داداش من یه چند مدتی بود که رو به طب سنتی و اینجور چیزا آورده بود کلا خوراکش به هم ریخته بود یعنی صبح بلند میشد شیر میخورد ظهر باز شیر میخورد شب اگه چهارشیره نمیخورد نون و پنیر و گردو میخورد یعنی کلا تغذیش به هم ریخته بود بعد از چند وقت یه حالاتی مثل گرگرفتی و اینجور چیزا بهش دست داد بردیمش دکتر آزمایش داد همه چیزش اوکی بود به جز ویتامین ب و تیروئیدش کمکار بود خلاصه دکترا براش قرص لووتیروکسین برای کمکار تیروئید تجویز کردن نخورد تا اینکه بعداز حدود سه ماه اصلا یه حالاتی ازش دیدیم که خیلی ترسیدیم مثل اینکه اصلا تو این دنیا نبود با خودش حرف میزد یه سره تو خودش بود وچندباریم حمله عصبی داشت بردیمش نوار مغز گرفتن ازش نرمال بود روانپزشکم که بردیمش فلوکستین ۱۰ به مدت یک ماه براش تجویز کرد البته دوتا داروی دیگه هم به اسم پروپرانولول وهالوپریدول تجویزکردن براش حالا ما قرص لووتیروکسین که برای تیروئیدش بود رو هم گرفتیم که همزمان با همینا بخوره براش مشکلی پیش نمیاد؟من خودم فکرم این بود که قرصهای تیروئیدش رو فقط بخوره با همونا شاید روبراه بشه نظر شما چیه؟

  24. سوزان گفت:

    سلام آیا ممکنه فلوکستین لک پوستی ایجاد کنه؟ من سه سال این قرص رو خوردم و لک های قهوه ای روی پوستم افتاده

  25. مینا گفت:

    با سلام ،من چهار روزه این دارو رو مصرف میکنم به توصیه دوستم ،به قرص هیچ اعتقادی ندارم ،ولی دیگه شرایط روحیم برام قابل تحمل نبود ،زیاد به خودکشی فکر میکنم،البته سالهاست درگیر این وضعیتم ،من شبهاقبل خواب دارو رو مصرف میکنم آیا مشکل پیش نمیاد واینکه از دوز ۱۰شروع کردم ،اگر بخوام قطع کنم باید چه جوری باشه ،ممنون میشم اگر راهنمایی کنید

  26. امید گفت:

    سلام
    فلوکستین داروی خیلی خوبیه برای افسردگی های خفیف تا متوسط که به جرات می تونم بگم همه به نوعی تجربش می کنن. من اوایل ازدواجم بهم تجویز شد ولی رو لجبازی نخوردم و زندگی رو به دخترم و همسرم تلخ کردم و از همه مهمتر خودم بهترین روزای زندگیمو خراب کردم
    اما حالا که مصرف میکنم می بینم که چه اشتباهی کردم الان دیگه پرخاشگر نیستم صبرم هم خیلی بیشتر شده
    بنابراین توصیه می کنم اگر دکتر تجویز کرد حتما مصرف کنید و خودتون تو این دو روز دنیا عذاب ندین
    بی خوابی هم که دوستان می گن اذیتشون می کنه به مرور کم میشه و و ریتم خواب به حالت قبلش بر می گرده
    زندگیتون پر از ارامش و شادی

  27. pariya گفت:

    با عرض سلام وخسته نباشید، من دستم اگزما داره دکتر متخصص پوست رفتم، برام فلوکستین۲۰ تجویز کرده، اما عوارضش رو که خوندم خیلی نگرانم، حالا موندم استفاده کنم یا نه . اگه جوابم رو بدید خیلی ممنون میشم ..

  28. فرید گفت:

    من خانمم روانشناس هست خودم هم تریاک مصرف میکردم چند روزه که نمیکشم احساس درد و افسردگی کردم که خانمم این قرص رو بهم داد .. خیلی هم خوبه ترک رو برام اسون کرد …

  29. احمد گفت:

    سلام.
    بنده از مصدومین شیمیایی و روحی و روانی جنگ در کسوت سربازی میباشم و اکنون ۵۰ سالمه.بعد از عمیاتی در سال۶۶ متاسفانه با افسردگی مواجه گشتم و بعد از پایان خدمتم معضلی برای ادامه تحصیل و کارم گردید.با مراجعه به پزشکان اعصاب و روان متعدد که نقطه اشتراک تجویز دارویی شان که ایمی پرامین بود نه تنها مشکلم حل نشد بلکه مشکلاتم بیشتر شد.بعد از چند سالی با مراجعه به پزشک متخصص داخلی و دریافت نسخه دارویی فلوکستین و فلورزپام به همراه پروپانول ،به درمان موفقی رسیدم و اکنون در حدود بیست سال است که این درمان را دنبال میکنم.متاسفانه سالی ۲ یا ۳ بار دچار حمله عصبی میشوم و در همین اثنا دچار بی حسی در نیمه چپ طولی بدنم میشوم.
    خواستم بعرض برسانم که فلوکستین و فلورازپام برای بنده در این مدت اعجاز کرده اند.شاید اگر در درمان اولیه بجای ایمی پرامین با فلوکستین درمان میشدم ،مسیر زنذگیم تغییر میکرد و ۱۰-۸ سالی را در انزوا نمیگذراندم.
    از عوارض دارو چیزی را تا حال درک نکرده ام .جز همان خشکی دهان و ناتوانی های جنسی و تعرق نسبتا شدید در زمان انجام فعالیت بدنی (کار ).
    آیا عوارض کلیوی و یا مغزی در مورد مصرف این دارو ثبت و یا مشاهده شده است؟با تشکر

  30. پریسا گفت:

    سلام من برادرم چند سال پیش نامزدشو طلاق داده و بعداز اون هرجا میریم خواستگاری دقیقه ی ۹۰بهم میخوره همه چی برای همین موضوع ایشون خیلی بداخلاق شدن وبرای همه چی عصبی میشن و داد و بیداد راه میندازن الان چند هفته ای میشه مادر بدون تجویز پزشک براش فلوکستین میده روزی یدونه از اون موقع اخلاقش خیلی بهتر شده وکمتر عصبی میشه…میخواستم بدونم کسی تجربه ای داره درمور عوارضش اینا و اینکه برادرم غلظت خونشم زیاده میگن این قرص ها غلظت خونم زیاد میکنه؟؟واینکه وابستگی نداره؟ اگه روزی مصرفشو رو قطع کنه مشکلی پیش نمیاره؟

  31. میکائیل گفت:

    سلام
    دکتر این دارو را برای بنده تجویز کرده بخاطر زود انزالی چون بنده خیلی زود و سریع به حالت انزال میرسم و اذیت میشم هر شب یک عدد کپسول باید میل کنم

  32. احسان گفت:

    من که تا یکسال مصرف کردم همه علائم استرس و اضطرابم از بین رفت اما الان دوسالی میشه که نمیخورم به جاش دوکسپین میخورم .دوکسپین هم خیلی خوبه اشتهارو شدیدا افزایش میده . ولی انرژی ندارم دوباره علائم اضطرابم برگشته میخوام دوباره شروع کنم به خوردن فلوکستین
    انشالله همتون شاد و پرانرژژژی باشید. میام بهتون خبر میدم بعد دو هفته

    1. مهتاب گفت:

      سلام من حدود یک ساله فلوکسیتین ۱۰ استفاده میکنم،الان احساس میکنم،تپش قلب میگیرم،به نظر شما زیادی از حد نشده،،،،

  33. حبیب گفت:

    سلام
    این کپسول برای ترک شیشه موثر است؟

  34. محمد گفت:

    سلام لطفا بفرمایید بچه من کلاس دوم هست و یه پسر کوچکتر هم دارم ۶ ساله با توجه به یکسری از کارهای پسر بزرگم مانند ترس . بد رفتاری با برادر کوچکش و … دکتر رفتن و شربت فلوکسیتین تجویز کرد در شروع با نیم سی سی و هفته بعد با یک سی سی لطفا بفرمایید ادامه بدیم استفاده از شربت رو یا نه ‌. آیا برای بچه عوارض نداره ممنون

    1. پپه گفت:

      سلام عزيزم توجه خودتون رو به بچه بزرگ اگه بيشتر بكنيد نياز به شربت نداره
      وفراموش كرديد سن فرزند بزرگتون روكه فقط شش ساله هست واز بچه دوم نياز به توجه بيشتري داره عزيزم

  35. محمد گفت:

    با عرض سلام و خسته نباشید
    در مورد کپسول فلوکستین و عوارض جانبی سوال داشتم
    بنده تحت درمان با قرص متادون میباشم . آیا با مصرف کپسول فلوکستین مشکلی برایم پیش نمیاید.
    ممنون میشم که جواب بدید

  36. سارا گفت:

    من دچار افسردگی شدید بودم دوبار اقدام به خودکشی کردم بار دوم دویست وپنجاه تا قرص خورده بودم طوریکه پنج دقیقه نشد بیهوش شدم واگه همسرم منو زود نمی رسوند اورژانس الان اینجا نبودم نمیدونستم چه مرگمه خیلی اوقات بی جهت ناراحت و پریشون بودم ٬ شروع کردم به خوندن و مطالعه در مورد خودم من فقط دوتا قرص ویتامین کم داشتم ویتامین ب و کلسیم دی همینطور یه کپسول فلوکستین میخواستم و یه قرص چربی اتوراستاتین واسه شبا باورتون میشه عرض چهار ماه یه ادم عادیه عادی شدم من بیچاره با کمبود ویتامین و همین مشکل سرتونین روبرو بودم ٬ یه چیز دیگه این بود که من سندروم پیش قاعدگی دارم٬ خودم تشخیص دادم از اون روز تا الان دوساله با تشخیص خودم دارو مصرف میکنم و بصورت عجیبی نه تمایلی به خودکشی دارم نه خلقم ناراحته ولی بمحض اینکه مصرف داروهام جابجا میشه تغییر خلق وخو پیدا میکنم و متوجه میشم باید شروع کنم شاید خیلی از شماها مشکل منو دارید بله من خود ارضایی داشتم الانم میل جنسیم کم شده اما اختلال یا سندروم پیش قاعدگی هم داشتم ودارم همینطور سردرهای میگرنی افسردگی استرس وترس شکنندگی ناخن ها و استخوان درد کم خوابی گاها بی خوابی و چربی خونم یکم بالاست با مصرف قرص ویتامین ب ۶ و کلسیم دی ومنیزیم روزی یک عدد و فلوکستین از ده شروع کردم بعد بیست روزی یکی وشبها لورازپام تا چهار مصرف میکردم الان کم کم رسوندم به یک و قرص چربی یک عدد باور کنید خوب خوب شدم خدا پدر اونی که اینترنتو خلقکرد بیامرزه من که همیشه دعاش میکنم٬می خوام بگم شاید اکثر ماها مثه من بدون اینکه بدونیم مشکل کمبود ویتامین داریم که با دوتا قرص ساده حل شدنیه پس برید راجع به خودتون مطالعه کنید وناامید نشید هر کس بهترین دکتر خودشه موفق باشید

  37. Marayam گفت:

    سلام
    مدتی هست نسبت به برخی صداها به شدت حساس شدم و همین موضوع باعث شده رو به فلوکسیتین بیارم تقریباً یک ماهه استفاده کردم اما بهبود ک نداشتم بلکه بدتر هم شدم شما چی پیشنهاد میکنید

    1. دکتر گفت:

      با سلام ب مریم خانم
      لطفا بدون تجویز پزشک مصرف را ادمه ندهید

  38. غزال گفت:

    سلام.همسر من دو ماه هست که فلوکسیتین مصرف میکنه،الان حدود ۱۰ روز هست که کهیر شدید زده بدنش.دکتر میگه بخاطر مصرف این دارو هست
    اگر اینطور باشه چه چیری رو میتونه جایگزین کنه؟

  39. مهرداد گفت:

    سلام من یک مرد هستم که افسردگی شدید گرفتم یه مشاور میخام کمی باهاش صحبت کنم ایمجا مشاور متخصص داریم؟
    قبلا هم پیام فرستادم چرا کسی جواب نمیده

    1. مهران گفت:

      سلام به همه دوستان.
      یکی از دلایلی که باعث این گونه مشکلات ذهنی و روانی میشه خودارضاییه.
      خواهشا اگر گرفتارش هستید ترکش کنید تا نتیجشو در سلامتی جسم و روهتون ببینید.

      1. بردیا گفت:

        حرف شما ریشه داره خودارضایی بی دلیل نیست و مجرد بودن هم همینجور خیلی دلایل زیادی پشت خودارضایی هست

  40. Mahtab گفت:

    سلام همسرم چند سال قبل به دلیل فوت پدرش افسردگی گرفت اما بعد از هشت ماه بدون استفاده از دارو کمی بهتر شد اما حالا بعد از چند سال دوباره بصورت حادتری عود کرده کم حوصله و کم حرف شده ،گوشه گیرشده و ازروابط اجتماعی مثل مهمانی گریزان است حوصله بچه هایش را نداره ارام و قرار نداره و بیخودی بغض میکنه و گاها گریه خودش هم از این بابت کلافه اس و معتقده افسردگی گرفته امادکتر نمیاد چکار کنم

  41. امیر گفت:

    در پاسخ محمد عزیز
    امیدوارم تا امروز بهتر شده باشید ولی من چون خودم این مشکل رو داشتم چند نکته رو پیشنهاد میکنم.
    اول اینکه فلوکستین بهترین قرص افسردگی نسبت به عوارض جانبیه به طوری که عوارض مشهودی نسبت به بقیه قرص های مشابهش نداره.دوم توی این چند روزی که درست غذا نخوردی یه امپول ب کمپلکس تزریق کن و روزی ۲ دفعه قرص جوشان مولتی ویتامین مصرف کن که ضعف نکنی و برای غذا هم چند روز اول غذا های مایعات مثل سوپ و فرنی بخور که احساس خفگی نکنی بعد که خوردن برات راحت تر شد غذا های مورد علاقت رو تا چند روز بخور که این ذهنیتت از بین بره چون موقع غذا خوردن خفه نمی شی و فقط این یه تلقین ذهنیه.سوم ورزش های سنگین مثل بدنسازی و دویدن پر سرعت انجام بده تا حالت اضطرابت از بین بره.چهارم احتمالا خواب های منظم و با کیفیتی نداری به علت حمله ی پانیکت پس قبل از خوابت دوش بگیر معنی قران بخون و حتما چای بادرنجوبه قبل از خواب میل کن.پنجم حتما موسیقی های کلاسیک و ارامش بخش گوش کن تا به ذهن ارومی برسی و سایت والا موزیک پیشنهاد منه واسه این جنس موسیقی.ششم حتما روزانه کتاب بخون مخصوصا روانشناسی و شعر چون تمرکز زیادی کتاب خوندن بهت میده و در کل به علائم این بیماریت اصلا توجهی نکن چون این علائم بر عکس تصور خیلی ها تماما ذهنیه و دارو شیمیایی فقط سرکوبش می کنه دوباره برمیگردونه علائمت رو.امیدوارم این توصیهها بتونه کمکی به روند بهبود روح و جسمت بشه و سریعتر حالت خوب بشه.موفق باشی .هو الشفا

    1. محمد گفت:

      ممنون از توصیه هات دوست عزیز..به قول شما همش تلقینه و باید از لحاظ روحی به خودمون آرامش بدیم
      سخته اما با کمک خدا شدنیه

  42. محمد گفت:

    سلام دوست عزیز امیدوارم که تا الان سالم و سلامت شده باشی و دیگه پیگیر جواب ها نباشی
    منم ماه پیش دقیقا روز انتخابات شدید ترین حالت اضطراب رو توی زندگیم تجربه کردم که بعدا فهمیدم حمله ی پانیک بوده و موضوعی خیلی ذهنمو به خودش مشغول کردبعد چند روز که به نتیجه نرسیدم دچار حالات افسردگی شدم..تپش قلب داشتم فک کردم مشکل قلبی دارم و دکتر برام پرانول تجویز کرد وقتی میخوردم کلا گیج بودم و حتی تو خیابون تعادل نداشتم یک بارم سرم به جایی خورد و زخمی شد
    سرعا مصرف قرص و قطع کردم رفتم مطب متخصص اعصاب و روان که برام فلوکستین ۲۰و کلودیازپوکساید و فلوواکسامین تجویز کرد که تا دو هفته نخوردم چون میترسیدم عوارض خوبی نداشته باشن تا این که دوباره حمله پانیک دوباره بهم دست داد و اشتها به غذا هم نداشتم احساس خفگی در گلو داشتم و حتی آب هم از گلوم پایین نمی رفت بالاخره با تحقیق توی اینترنت فهمیدم که فلوکستین عوارض کمتری نسبت به بقیه ی قرص های افسردگی داره تصمیم گرفتم که فلوکستین مصرف کنم الان ۵ روزه دارم مصرف میکنم به نظرم اشتها اصلن ندارم حتی رفتم اورژانس و سرم برام وصل کردن
    خلاصه نمیدونم این بی اشتهایی مربوط افسردگی خودمه یا فلوکستین؟ دارم آب میشم
    تا میخوام برم سمت غذا یا آب یا حتی بهشون فک میکنم انگار یه چیزی تو گلوم گیر می کنه و یکی بهم میگه نمیتونی غذا بخوری
    اگه کسی میتونه کمکم کنه
    خدا کنه که هیچ کسی به این بیماری چرت مبطلا نشه

  43. طاها گفت:

    راحت نیستم میرم بیرون دوست دارم بیام خونه توی خونه هم دوست دارم برم بیرون و در کل اصلا حوصله انجام هیچ کاری ندارم تا یکی از دوستان این قرص برام تجویض کرد که خودش استفاده کرده گفت خیلی خوبه از نظر جنسی هم چون میل جنسی بالایی دارم خوبه که با خوردن این قرص پایین بیارمش چون تنها هستم و با کسی رابطه‌ای ندارم خواستم ببینم عوارض طولانی مدت نداره
    لطفا جواب بدین

  44. Babak گفت:

    با سلام و عرض ادب خدمت دوستان و تیم پزشکی
    امروز خیلی اتفاقی این سایت پیدا کردم دوست داشتم نظرات مصرف کنندگان و اطلاعات دارویی و عملکرد دارو مطالعه کنم
    نمیدونم چه مدت زمانی بعد پست من پاسخ داده بشه سعی میکنم سر بزنم و چک بکنم
    اگر کسی مشکل من داره یا دیده شنیده راهنمایی بکنه
    پسری ۲۴ ساله هستم طی ۳_۴ سال پیش احساس پوچی و ناامیدی به زندگی و آینده داشتم ۱ سالی سیگار مصرف داشتم و ۶ ماه بصورت ۱ ماه یبار حشیش برا حالت خوبی که ایجاد میکرد الان نزدیک ۴ ماه سیگار و حدود ۵ ماه حشیش ترک کرده ام و حدود ۱۰ ماه الکل رو

    شهریور ۹۵ آپاندیسم عود کرد عمل کردم بعد عمل دچار یه بیماری عصبی شدم که نقاط مختلف بدنم مثل ناف .چشم.گلو.قلب.دست.پهلو.ستون مهره ها .شکم.دلتویدم خلفی. حالت نبض وار میزد بخصوص قلب که انگار یه زخم باز توش چیز تیز بکنی .اوایل یبار تو روز اتفاق افتاد طی ۳ ماه نقاط که اتفاق میافتاد اضافه شد و اندام هایی که پیش میامد این حالت رندوم شده بود بخصوص اواخر قلب ام بود گاهی چند بار در روز این اتفاق میافتاد گاهی هم چند روز اتفاقی میافتاد
    تا اینکه کلافه شدم رفتم دکتر داخلی ایشون هم سونوگرافی کبد کلیه پروستات همه چی نوشت سالم بود حتی چک اپ کامل خونی بعد دکتر اعصاب رفتم ایشون افسردگی و همراه با بیماری عصبی تشخیص دادن گفتن ربطی به عصبی بودن نداره این عصب خود بدن
    برا حالت عصب بدن قرص
    Quentiax dose 25mg
    کوعنتیاکس
    تجویز کردن گفتن هر وقت اینطوری شدی بخور

    بنده روز اول مصرف کردم مثل قرص های زیر زبونی که انی جذب میشه این قرص کمتر از ۵ دقیقه اثر میکرد و بعد ۱ ساعت احساس خواب شدیدا القا میکرد که حتما باید میخابیدم روز اول مصرف کردم مثل روح شدم خودم احساس نکردم و بعد ۳۰ دقیقه برای بیشتر از ۱۲ ساعت خوابیدم با اینکه صبح از خواب پاشده بودم روز دوم صبح باز مصرف کردم از لحاظ روانی جوری به من انرژی میداد که انگار میخاستم بال درارم و گویا حشیش مصرف کرده بودم ساعت ۷ صبح رفتم بیرون پیاده روی موزیک گوش دادم سیگار کشیدم بخودم امدم دیدم تپش قلب شدیدی دارم ترسیدم و برگشتم خونه خوابیدم روز سوم تصمیم گرفتم دوز نصف بکنم تا از اون حالت نعشه گی و نشاط آور خلاص بشم مصرف کردم ولی دیدم اون حالت برام پیش نیامد و با خودم فکر کردم اون حالت باید پیش بیاد یه سیگار کشیدم نصف دیگه قرص خوردم احساس کردم تپش قلب شدیدی گرفتم و الان که قلبم واسته نفهمیدم چی شد با کلی استرس و تپش قلب خوابیدم
    به همون پزشک مراجعه کردم بنده تو عمرم به جز اتاق عمل تا بحال استرس نداشتم حتی موقع مصرف حشیش اما اون ۳ تا دونه قرص هم تا الان که این منویسم بمن تپش قلب داد هم استرس هم افکار پانیک گاهی احساس میکنم یکی تو ذهنم میگه الان اینجوری میشه حالت ترس به دلم میاد ولی خب اون جوری نمیشع lol
    پزشک گفت چه دوزی مصرف کردی من گفتم ۱ دونه که گویا دوز اصلی نصف بوده حالا یا پزشک اشتباه کرده یا نسخه پیچ داروخانه که خدا لعنت اش کنه من به این روز انداخت
    گفتم به ایشون من اصلا اضطراب و استرس و تپش قلب نداشتم این قرص من اینجوری کرد که گفت عوارض جانبی قرص های اعصاب ایتطوری نمیشه عوض کرد به مرور زمان از بین میره من دیگه اون قرص نخوردم تصمیم گرفتم برم روان پزشک که بنا به دلایل مختلف شرایط مراجعه پیش نیمد

    بعد اون روز که از مطب دکتر بیرون آمدم چند شب بعد موقع خواب شب ها دچار تپش قلب میشدم با حالت ترس میخوابیدم تا اینکه رفتم پزشک اورژانس یه نوار قلب گرفتم ببرم نشون دکتر قلب بدم پزشک اورژانس هم قرص تپش قلب دوز ۲۰ داد هر ۱۲ ساعت همراه یسری مسکن قرص اعصاب معده گذشت ۲ هفته بعد باز نوار گرفتم پزشک گفت قلبت خوبه احتیاجی به اکو نیست تا اینکه برا خاطر جمعی رفتم خود پزشک قلب ایشون نوار ها رو دید یه توضیحاتی از گذشته دادم تست ورزش انجام دادم یا اینکه نزدیک ۶ ماه بعد عمل فعالیت هوازی نداشتم گفت خوب رفتی گفت این قرص تپش بخور اصلا بعضی پزشک ها باید با موچین ازشون حرف بکشی نمیگن تا کی بخور میگن بخور

    قبلا کلر دیازپوکساید همراه با نورتریپتیلین قبل خواب مصرف داشتم برا افسردگی و مشکلات خواب که بهم خورده بود تنها چیزی که احساس کردم روز اول ایجاد انگیزه و انرژی خوبی بعد بیداری بود از اون روز های که دوست داری کلی کار بزرگ بکنی کلی انگیزه داری ولی فقط روز اول اینطوری بود چند روز خوردم فکر کردم شاید حساسیت رسپتورها رفته بالا دوز ۲ برابر کردم باز جواب نداد بیخیال شدم بعدش آپاندیس ام عود کرد نشد برم دکتر خوردم به حوادث بعد عمل که بالا مفصل توضیح دادم
    اون پزشک اعصاب ۲ دارو دگه بمن داد به نام های
    Anestra 50
    سرترالین
    به صورت مصرف پلکانی از هفته اول یک چهارم هفته دوم نصف هفته سوم ۱ کامل
    و دوکسپین دوز ۱۰ هر ۱۲ ساعت

    که بعد اینکه اون قرص اعصاب تپش قلب استرس بهم داد کلا ترسیدم اعتماد مو از دست دادم نسبت به قرص تپش قلب و این ۲ تا بدبین شدم بخورم چیزیم بشه از لحاظ فکری و خیال

    دیشب هم برا عفونت ناف ترشحات به جراح مراجعه کردم یسری دارو داد برا افسردگی و ناامیدی بی انگیزگی خواب زیاد اینا هم
    داروی فلوکستین داد دوز ۲۰ صبح ناشتا

    بنده مقاله بالا راجب دارو خوندم نظرات خوندم
    بعضی نظرات هستن فاز منفی میدن یکی میگه خوردم ایتطوری شدم یکی میگه خوردم توهم داد یکی میگه خوب بود دیگری میگه هیجی نشد اون یکی میگه همون روز اول حالت تهوع گرفتم

    ببینید من استرويد زیاد مصرف کردم حتی ۱ گرم تستوسترون تو هفته کنار تراپی حین مصرف نترسیدم ولی همون ۳ تا دونه قرص اعصاب بمن تپش قلب داد فراموشی داد گاهی یادم میره قرص مو چه ساعتی خوردم یا فلان وسیله کجا گذاشتم با اینکه مثلا نوشتم ۶ صبح قرص قلب خوردم ۱۲ ساعت بعد ۶ عصر باید بخورم بازم از لحاظ فکری شکاک شدم به نوشته خودم
    این مسعله آزارم میده بعضی نظرات مصرف کنندگان خوندم اثر منفی داشت روم دکتر دیشب گفت بخور اوکی میشی عوارض نداره فکر خیال نکن باز میترسم بخورم از اینور با خودم میگم پس چرا رفتی دکتر اگه رفتی اعتماد کن بهش دوره درمان کامل بکن اگه این دارو مشکل داشت اجازه تولید انبوه و سرمایه گذاری بهش نمیدادن

    عذرخواهی میکنم زیاد شد خواستم اگه یه نفر هم پیدا بشه نظر بده شرایط من مطالعه بکن چون خود من مربی فیزیولوژی ورزشی هستم بدون شناخت و اطلاعت از طرف نمیشه نظر داد یه نسخه واحد برا همه پیچید
    اینم بگم حدود ۵ سال خوابم هی بهم ریخته هی درست شده این سال ها لورازپام. دیازپام. ملاتونین. مصرف داشتم که رسپتورها عادت کرده دوز بردم بالا با فراموشی و اثر نکردن دارو مواجه شدم این اواخر زاناکس دوز نیم میخوردم پزشک داده بود که باز رسپتورها عادت کردم با مشورت پزشک دوز کردیم ۱ میلی گرم
    الان جوری شده ساعت بیولوژی خواب من ۱۰ صبح میخابم ۵ عصر پا میشم مدت ۱۰ روز از زندگی افتادم دفعات پیش با بدبختی ساعت خواب مو تنظیم کردم الان هرچی مقاومت میکنم نخابم نمیشه
    خیلی دوست دارم مثل افراد عادی ۱۱ بخابم ۷ صبح پاشم
    اگه کسی این پست میخونه هرچیزی که میتونه بمن کمک بکنه بگه من سایت سر میزنم میخونم الان انگیزه ندارم کتاب های فیزیولوژی و تغذیه و فارماکولوژی دارو ها که خریدم بخونم انگار شور شوق مو از دست دادم نمیدونم چرا اینطور هم که متوجه شدم هزینه روان شناس بالاست من ندارم بخام هزینه کنم
    مواد مخدر همون حشیش سیگاری و سیگار ترک کردم پاکم فقط نامیدم انگیزه ندارم شور شوق ندارم روزهای تکراری مو میگذرونم

    1. سحر گفت:

      سلام ..متنتون رو خوندم ..خیلی غم انگیزه …ناراحتی پیش مییاد …ولی قرصها واقعا آدم وداغون میکنن ..ولی بنظرم علت کارت و بررسی کنی وراه حلی برای از بین بردنش کنی خیلی بهتره تا مصرف دارو…..خیلی علاقمندم بدونم چرا به این صورت دچار مشکل روحی شدید؟؟
      آرزوی سلامتی براتون دارم.
      موفق باشید.

    2. محمد گفت:

      سلام دوست عزیز امیدوارم که تا الان سالم و سلامت شده باشی و دیگه پیگیر جواب ها نباشی
      بعد از کلی تحقیق توی سایت ای مختلف فهمیدم که این اضطراب و افسردگی با قرص درمان نشه بهتره سعی کن قرص پرانول اصلن نخوری یه احساس گیجی به آدم میده در ضمن قطع این قرصا باید کم کم باشه وگر نه از روز قبل بتر میشی
      سعی کن از ورزش سبک شروع کنی
      از روزی ۱۰ دقیقه روز به روز زمانش و افزایش بده

  45. مرتضی گفت:

    سلام
    بخشید تداخل دارویی با والپرات سدیم نداره و اگه با فاصله ۱۲ ساعته م
    صرف شه مشکلی نداره؟

  46. Zaman گفت:

    سلام جناب من مددت شد تازه ازدوا فلوکستین استفاده مکنم اما ازقبل هم استفاده کرده بودم برای یک سال طرک کردم اما بنابر مشکلات های افسردکی دوباره شروع کردن م دراین مددت بچند عوارض جانبی دچار شدم گرفتی گی عضلات دید چشم سر کیچی دلبدی عصبانیت دچارشدم اما درجای هستم نمتوانم بادوکتوران شریک سازم بشما درجریان گزاشتم کدام دوا برای رفع این بیمارهااست چی باید تشکر

  47. فرهاد گفت:

    اینم مختصر و مفید و جامع در مورد این قرص :
    فلوکستین برای درمان مشکلات جنسی تجویز نمی‌شود بلکه برای درمان افسردگی و اضطراب مورد استفاده قرار می‌گیرد.
    این است که تاخیر در ارگاسم یا درمان انزال زودرس ممکن است به عنوان مسائل جانبی به وجود آید. یکی از عوارض فلوکستین ممکن است کاهش میل جنسی باشد که پزشک در صورت لزوم این موضوع را کنترل می‌کند. در مواردی هم عکس قضیه اتفاق می‌افتد. به این صورت که فرد افسرده چندان رغبت و تمایلی به مسائل جنسی ندارد، با مصرف فلوکستین و بهبود افسردگی، طبیعتا میل جنسی او نیز افزایش می‌یابد. در واقع این افزایش میل جنسی در نتیجه بهبود افسردگی بوده است. اگر افسردگی درمان شده اما میل جنسی کاهش یافته این موضوع دیگر جزو عوارض فلوکستین شناخته می‌شود.

  48. فرهاد گفت:

    با سلام
    من مطالب دوستان رو که میخوندم متوجه شدم فقط به بعضی از دوستان جواب دادین خوهشاً جواب منو بدین
    به من پیشنهاد شده این قرص برای درمان زود انزالی استفاده کنم میخواستم نظر شمارو هم بدونم و اینکه آیا دارویه بهتری سراغ دارید ممنونم از شما.

    1. Mb گفت:

      یکی از درمان های زود انزالی ماساژ پروستاته که توسط شریک جنسیتان هم قابل انجام هستش سرچ کنید درموردش روشش تو اینترنت و ویکیپدیا موجوده و نیاز به هیچ دارویی هم نداره

  49. marjan گفت:

    سلام اصلا کسی به من نگفت این دارو ضد افسردگیه الان ک میبینم واقعا واسه خانوادم متأسفم که چرا بهم دروغ گفتن اینا واسه تسکین درد پاته،درسته پرخاشگر شدم ولی لازم نبود این کارو باهام بکنن،ممنون که اطلاع دادین

    1. شهرزاد گفت:

      شاید رفتارتون زندگیشون رو مختل کرده بوده پس درکشون کنین دوست عزیز. قرص فلوکسیتین توی آمریکا بین جوانها بسیار پرمصرفه و واقعا قرص خیلی خوبیه برای افرادی که افسردگی و اضطراب و افکار وسواسی دارند. من خودم این قرص رو مصرف کردم و گاهی فکر میکنم چرا توی زندگی که دو روزه همش باید عصبی باشم و زندگی رو به کام اطرافیانم تلخ کنم. خوردن قرص اعصاب نشان روانی بودن نیست . نشان این هست که میخوای خودت و اطرافیانت در آرامش زندگی کنن. از دستشون ناراحت نباشین

    2. نیر گفت:

      سلام
      دوست عزیز منم یه قسمت از پام مدتیه درد میکنه دکتر گفته از اعصابه برام این قرص رو تجویز کرده.پس زود از خانوادتون دلگیر نشین

  50. دوست گفت:

    سلام
    ممنون بابت مطلبتون
    خیلی خیلی برام مهمه بدونم مصرف روزانه فلوکسیتین با مصرف روزانه قهوه مشکل یا اخلال ایجاد میکنه؟؟؟
    ممنون میشم جواب بدین

    1. الی گفت:

      سلام دوست عزیز.کلا مصرف قهوه و شکلات و کاکاعو برای کسانی ک مشکلات عصبی دارن مضره

  51. ارنیکا.جسی گفت:

    سلام توروخدابه من کمک کنیدمن مشکل روده داشتم که شامل افت وپولیپـبود رفتم دکتربعدازازمایش وکولونسکپی واسم دارونوشت که مشکل رودم حل بشه الان اومدم سرچ کنم تواینترنت ببینم داروهاواسه چی هست که دیدم فلوکستین ۲۰واسه ضدافسردگی هست امااین کپسول اصلاربطی به بیماری من نداریبه نظرشما چیکارکنم ایااستفاده کنم ؟

    1. پیمان گفت:

      احتمال داره که تشخیص دکتر این بوده که بعلت افسردگی یا اضطراب مشکلی که داشتید رخ داده.

    2. الهام گفت:

      خیلی دیر شده. امیدوارم این مطلب رو بخونید و در درجه اول امیدوارم مشکلتون حل شده باشه.
      خواهر من مشکل معده داشت هر چی می خورد حالت تهوع می گرفت. بعد دو سال دکتر دوا بهش داروی ضد افسردگی دادن.. اما بعد مدتی حالش بد شد و بردیمش بیمارستان و بعد کلی دکتر دوا معلوم شد دور از جون شما سرطان خوش خیم روده داره و دکترها توی این دو سال متوجه نشده بودن. خدا رو شکر الان حالش خوبه. فقط خواستم بگم حتما برای بیماریتون به یه دکتر اکتفا نکنید.

  52. نازنین گفت:

    من الان یک هفتس این قرصو مصرف میکنم حالت تهوع شدید دارم و با اینکه صبح مصرف میکنم شب از خواب میپرم و دیگه خوابم نمیره،چیکار کنم؟

  53. هلیا گفت:

    من به دلیل داشتن تیروئید خیلی حساس و افسرده و ناامید و بسیااااااار بی انرژی بودم که با مصرف این دارو خیلی بهتر شدم اما الان که میخوام کم کم بذارمش کنار باز دارم اونجوری میشم و میترسم متوقفش کنم.تا کی باید بخورم؟

    1. عباس گفت:

      سلام .نباید ی دفعه کنار بگذارید.باید بصورت دوره ای کم کنید .

  54. سس گفت:

    اینو تو ویکی پدیا نوشته:
    برخلاف باور رایج فلوکستین اولین داروی اس‌اس‌آرآی نیست و پیش از آن زیملدین و ایندالپین و فلووکسامین ساخته شده بودند که دو مورد اول به دلیل عوارض نامطلوب‌شان به سرعت از بازار خارج شدند.[نیازمند منبع]

  55. حمید گفت:

    فلوکستین = بی خوابی

    1. نازنین گفت:

      دقیقا

    2. مریم گفت:

      دقیقا، من برای اولین بار فقط یه دونه حدود ساعت ۴،۳ بعدازظهر خوردم و با وجود اینکه اون روز کمبود خواب هم داشتم ولی شدیدا رو خوابم اثر گذاشت و خیلی دیر احساس کردم که خوابم گرفته و باید بخوابم.

      1. وحیده گفت:

        من ۴ روزه دارم مصرف میکنم و همون روز اول هم غوارضش رو خوندم که شاید بیخوابی بیاره دکترم به خاطر پا دردم داد که گفت از عصبی بودن هست و گفتش صبح که بیدار شدی بخور که تا شب اثرش بره و با اینکه فکر میکردم دچار بیخوابی بشم ولی باز راحت میخوابم و طول روز هم بعضی وقتا خواب آلود هستم عوارض جانبی تو افراد فرق میکنه ولی بهتره صبح زود بخورین تا اثرش تا شب بره
        البته اینم بگم از لحاظ خلق تاثیری روم نذاشته یا من اینطوری فکر میکنم میخوام بدونم تاثیرش آنی هست

  56. سمیه گفت:

    باسلام چه قدر کامنتا کمک کننده بود ولی من پیش,دکتر مغزو اعصاب رفتم به خاطر درد شدید دستم که این قرص و برام تجویز کرده که صبحا بخورم و ذکر کرد باعث مشاط وانرژی میشه ولی بعد از اولین مصرف به خواب الودگی شدید افتادم وتا دیر وقت خواب بودم حتی بعد از بلند شدن دوست داشتم که باز بخوابم ایا تین علامت طبیعی و اثر نشاط اورش که مشخص میشه ممنون میشم اگه جواب گو باشید

  57. میلاد گفت:

    میل جنسی من رو خیلی پایین اورده یه نظرتون خطرناک نیست؟

  58. زهرا گفت:

    سلام من خوابم خیلی زیاده و خیلی سخت صبح ها از خواب بیدار میشم این قرصو بدون تجویز پزشک برای اینکه بتونم زود بیدار شم میخورم مشکلی نداره به نظر شما ؟؟؟؟

    1. هستی گفت:

      این چه کاریه؟خواب اور.کی گفته بی خوابی میاره ؟اصلا اینطوری نیست.

  59. ستاره گفت:

    من اخيراً به خاطر بيماري هاشيموتو كه يك مشكل جدي تيروييدي هست شديداً افسرده و حالت هايه رواني خيلي بدي داشتم به طوري كه كارهام از كنترلم خارج شده بور به شدت عصبي بودم و در هر حالتي گريه ميكردم طوري كه زندگيم داشت از هم ميپاشيد دكتر اين قرص رو به من داد و از همون روزي كه ميخورم به حالتهايه طبيعيم برگشتم خيلي تاثير مثبتي داشت تازه حس ميكنم همون ادم قبلي شدم

  60. ela گفت:

    سلام
    من۲۴سالمه و الان چن وقته زیر نظر پزشک استفاده میکنم
    ولی هنوز بطور کامل خوب نشدم

  61. الف.م گفت:

    سلام من به دلیل کمر درد و کاهش وزن دکترم برام فلوکستین ۲۰ تجویز کرده که صبحهها بخورم، از عوارضش کاهش میل جنسیه که خب تاثیر بدی روی زندگی مشترک میزاره،راهی داره که این عوارض کم بشه ؟ میشه راهنمایی کنین که ایا این عارضه کمه یا زیاده؟

  62. محمد گفت:

    سلام. من قرص فلوکستین می خورم بخاطردیسک کمراولین روزمصرفمه باتجویزدکتر اما نمیدونم بعددو ساعت یه حس بدی داشتم حالت افسردگی وبی کسی می خواستم گریه کنم. آیا این قرص ربطی به دیسک کمرداره؟

    1. ناشناس گفت:

      افزایش سرتونین در مغز میتونه به کاهش احساس درد کمک کنه دو تا سه هفته بعد تاثیر خودش رو میگذاره حالت بد شما هیچ ارتباطی به فلوکستین نداره

  63. هدی گفت:

    من دیشب به خاطر درگیریه فکری زیاد مصرف کردم اما نیمه های شب گلوم شروع کرد به داغ شدن سوزش عجیبی داشت خیلی ترسیدم صبح هم حسابی گلو درد شدم اما هیچ اثری از فواید نبود اما همین قرص رو مامانم هم میخوره ولی خیلی راضی و خوشحاله

    1. ناشناس گفت:

      بعد از چند هفته اثرش ظاهر میشه یعنی باید چند هفته مصرفکنید تا تاثیرش رو ببینید..تاثیرش آنی نیست

  64. زهرا گفت:

    سلام
    روانشناس من، بخاطر افسردگیم این دارو رو برام تجویز کرد… الان سه روزه دارم میخورم اما هیچ حالت خاصی برام بوجود نیومده… توی کامنتا خوندم در ابتدای مصرف عوارض خاصی داره… پس چرا من چیزی حس نمیکنم؟!

    1. هستی گفت:

      من یه جا خوندم ۵ هفته باید از مصرفش بگذره.

  65. محمد گفت:

    سلام.
    این قرص در روزهای اول عوارض بدی داره ولی اگه بتونین یه هفته ای تامل کنین اثرات خوبش رو متوجه میشین.البته تاثیرش رو همه یکسان نیس و تفاوت داره

  66. حسین گفت:

    با عرض سلام … این قرص رو مدت هاست مصرف میکنم و باز هم درحال استفاده ام … اما جز اینکه عصبی تر شدم … مضطرب تر شدم و خواب آلود شدم هیچ خیری برام نداشته که هیچ به گمونم بدتر هم شدم …

  67. مریم گفت:

    سلام من این قرصو دارم میخورم خیلی انرژی رو زیاد میکنه

  68. رضاسرگزی گفت:

    س.مادرمن بیماری دیابت دارد.مصرف این قرص برایه اون چگونه وبه چ شکل میباشد؟

  69. حمید گفت:

    با عرض سلام.بیماری داریم ک کم حرفو کم حوصله و عصبی بوده ک این قرص تجویز شده برایش فلوکستین ۱۰ و بعد از مصرف سه روز با خودش زیاد حرف میزنه و یجور هزیون میگه.
    احتمال داره که بخاطر مصرف این دارو باشد؟؟؟؟؟

  70. ستاره گفت:

    سلام . من شنیدم که بدون تجویز پزشک این دارو فروخته نمیشه و نباید مصرف بشه . من مشکل بیحالی و بیحوصلگی و ناامیدی دارم و نمیدونم اگه این دارو را مصرف کنم بهبود پیدا میکنم یا خیر…

  71. الناز گفت:

    فلوکستین خیلیم عالیه ٬ یکه یکه

  72. redrose گفت:

    سلام مرسی از مطلب مفیدتون .من بخاطر مشکل وسواس فکری تقریبا یک ماهه ک زیر نظر پزشک این دارو رو مصرف میکنم . ولی تواین مدت صبحا ب شدت احساس خواب الودگی میکنم نمیتونم سرساعت مورد نظرم پاشم و خیلی دیر پامیشم.البته هنوز شبها مصرف نکردم.چیکارکنم؟؟

  73. Rasoul گفت:

    من استرس شديد دارم ب صورتي ك هر لحظه احساس ميكنم الان يك اتفاق بد ميوفته واسم چند روز پيش يكي از دوستانم ك دكتر هستند اين قرص را ب من معرفي كرد ديشب براي اولين بار فلوكستين استفاده كردم اما صبح اصلأ دوست نداشتم از خواب بلند شم لطفا توضيح دهيد باعث خواب آلودگي ميشود ؟؟؟

    1. با سلام قرص فلوکستین باعث افزایش نشاط و انرژی می شودو از انجایی که باعث بیخوابی میشود بهتره صبحها مصرف شود

  74. Rasoul گفت:

    مطالب كاملأ مفيد بود ممنون

  75. sara گفت:

    چندسال پیش فلوکستین مصرف کردم و بعد از شروع اثر قرص شب از خواب پریدم و نمیتونستم راه برم.همه اجسام رو کوچیک میدیدم و احساس میکردم اعضای صورتم بطرف هم کشیده میشن.خیلی وحشتناک بود.به دکتر مراجعه کردم و نصفش کرد فردا باز همون حالت ولی ضعیفتر بود.دیگه خودم خوردن قرص رو قطع کردم ولی هنوز نمیدونم چه اتفاقی اون شب برای من افتاد…

  76. ABDOLLAH گفت:

    با سلام
    من یک ماه پیش به یک پزشک مراجعه نمودم ومشکلات جنسی ام را با پزشک در میان گذاشتم و ایشان گفتند که یه قرص براتون مینویسم تا ۳ماه باید استفاده کنید وبعد از مراجعه به داروخانه قرص فلوکستین۲۰ به من دادند که در حال حاضر دارم استفاده میکنم در ضمن همون موقع دارو را به پزشک نشان ندادم که ببینم آیا داروخانه این قرص را درست به من داده یا خیر؟لطفا”راهنمایی فرمایید.باتشکر

  77. فراهانی گفت:

    سلام ممنون از سایتتون لطفا بگید در مورد مشکلات جنسی، خانواده وسواس فکری افسردگی مشاوره هم دارید؟؟؟؟

    1. باسلام خدمت شما
      خیر نیروی متخصص در این زمینه در دسترس ما نمی باشد.

  78. آسمان گفت:

    واقعا؟ برای اعتماد به نفس خوبه؟ پس من خیلی بهش احتیاج دارم اصلا به نظرم همین کمبود اعتماد به نفس منو نیازمند به استفاده کرد. استرس یه کنفرانس دارم خلم میکنه! همش دارم تو ذهنم کنفرانس میدم و بهترش میکنم. کاش رو منم این اثر رو داشته باشه. تنها جایی که با کمبود اعتماد به نفس رو به رو میشم تو کلاس جلوی پسراس. در بقیه موارد اعتماد به نفسم زیادی هم هست! امیدوارم اون مواردو زیاد تر نکنه!

    1. رضا گفت:

      با سلام شما احتمال زیاد مشکل social phobia دارید و این دارو به شما هم کمک میکند البته صحیح درمان شا در درجه اول باید به روانپزشک مجرب مراجعه نمایید.

  79. آسمان گفت:

    ببخشید رو ناهار

  80. حامد گفت:

    مرسی از اطلاعاتی که میدید

    این قرص حتما باید بعد صبحانه مصرف بشه؟

    بعد ناهار باشه عیبی نداره؟

    1. باسلام
      اجباری به مصرف در صبح نیست ولی میبایست با معده پر مصرف شود.

    2. آسمان گفت:

      پزشک من گفت بعد از ناهار یا شام بخور و رو شام نظر مساعد تری داشت.

  81. راحله گفت:

    مرسی.توضیحات کامل بود.پسندیدم

  82. سعید گفت:

    واقعا قرص بسیار عالی هستش واسه کسانی که وسواس زیادی دارند و اعتماد به نفسشون کمه
    مصرفش بعد از صبحانه با یک لیوان آب در طول روز کلی انرژی به آدم میده

    1. z.z گفت:

      سلام دوستان عزیز، بنده اکثر مطالب رو خوندم و فقط خواستم بگم خودتون رو اسیر قرص های اعصاب و ضدافسردگی و این چیزها نکنید، بنده ۳۰ سالمه و یه خواهر دارم که ۴۵ سالشه، از زمانی که یادم میاد و چشم باز کردم خواهرم قرص های اعصاب میخوره سر یه تشنج که تو بچگی کرده و یکسری دکتر احمق به ایشون شوک مغزی دادن. خلاصه که هرچی دکتر توی تهران و جاهای مختلف برای درمان ایشون بوده ما رفتیم. چندیدن بار به خاطر عوارض این قرص ها در بیمارستهای امام حسین، ایران، طالقانی، امین اباد بستری شده، فقط و فقط به خاطر عوارض لعنتی این قرصهای اعصاب. خواهر من یه دختر قد بلند لاغر ولی الان ۱۸۵ کیلو شده افتاده گوشه خونه، یه کم به خودتون بیاید هیچکس به جز خودتون نمیتونه کمک شما بکنه…. از خدا برای همتون ارزوی سلامتی میکنم و خواهش میکنم هیچ قرصی رو سر خود مصرف نکنید به عوارضش فکر کنید مخصوصا قرصهای اعصاب

  83. فرزاد گفت:

    مرسی … خیلی اطلاعات خوبی بود

  84. سوگند گفت:

    سلام من قرص فلوکستین بدون تجویز دکتر استفاده میکنم برای افزاش وزن بنظرتون خطرناکه!روزی یکی مصرف میکنم

    1. zakarya_kaveh گفت:

      ربطی به اضافه وزن نداره تازه باعث کاهش وزن و کم اشتهایی میشه

    2. حسین نوروزی نیا گفت:

      بالاباشی

  85. arash گفت:

    ممنووون ازاطلاعات خووووبتون

  86. arash گفت:

    این قرصوبه کسی پیشنهادندید لطفاچون عوارضش بیشترازفوایدشه.

    1. باسلام خدمت شما همانطور که ذکر کردیم هر دارویی که توسط پزشک تجویز می شود فوایدی بیشتر از اثرات خود دارد.

  87. mhmp گفت:

    عالی

  88. رضاولیدی گفت:

    ممنونم واقعا کمک کردید

    1. سپاس از لطف شما خوشحالیم که تونستیم خدمتی کرده باشیم.

  89. طیبه گفت:

    باسلام بسیارعالی ممنون از راهنمایی خوب وعالیتون