سایت پزشکی و مجله سلامتی راستینه

اطلاعاتی درباره لوزه

متخصص گوش و حلق و بینی گفت: آن چیزی که در نظر عموم به عنوان لوزه شناخته شده، لوزه سوم است؛ لوزه‌ای که در ناحیه حلق بینی قرار داده شده و منظور از ناحیه حلق بینی، محلی است پشت حفره‌های بینی که به حلق ارتباط دارد.

مهتاب ربانی اناری در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس اظهارداشت: لوزه یک لفظ کلی است برای عناصر لنفاوی که در قاعده زبان، ناحیه حلق دهانی، ناحیه حلق بینی و دیواره پشتی حلق قرار دارد.لوزه

متخصص گوش و حلق و بینی گفت: آن چیزی که در نظر عموم به عنوان لوزه شناخته شده ، لوزه سوم است؛ لوزه‌ای که در ناحیه حلق بینی قرار داده شده و منظور از ناحیه حلق بینی، محلی است پشت حفره‌های بینی که به حلق ارتباط دارد.

استادیار گروه گوش و حلق و بینی دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد: از سوی دیگر لوزه‌های کامی، لوزه‌هایی هستند که در ناحیه حلق دهانی واقع‌اند و همان لوزه‌هایی هستند که با باز کردن دهان دیده می‌شوند.

وی ادامه داد: بزرگی لوزه می‌تواند عموماً بزرگی لوزه سوم یا بزرگی لوزه‌های کامی باشد.

استادیار گروه گوش و حلق و بینی دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد: در حالت عادی و در جریان سرما خوردگی‌ و عفونت‌ها، همه بافتهای لنفاوی بدن از جمله لوزه‌ها، افزایش فعالیت و بزرگی اندازه پیدا می‌کنند.

 ربانی اناری ادامه داد: اگر این بزرگی لوزه‌ها در وضعیت سلامت باقی بمانند و به بسته شدن راه تنفس چه از راه بینی و چه از راه دهان منجر شود و به درمان‌های دارویی جواب مناسب ندهد باید لوزه‌ها را برداشت.

متخصص گوش و حلق و بینی افزود: در این حالت ضرر این لوزه‌ ها بیشتر از نفع آنهاست چرا که باید تنفس و اکسیژن رسانی به بدن برقرار باشد.

ربانی اناری، یکی دیگر از عوامل برداشتن لوزه‌ها را عفونت‌ های چرکی مکرر آنها دانست و ادامه داد: البته تشخیص این حالت به عهده پزشک معالج است زیرا در بسیاری از موارد والدین به اشتباه، سرماخوردگی معمولی را که اغلب ویروسی است یا حساسیت فصلی را به عفونت چرکی تعبیر می‌کنند.

استادیار گروه گوش و حلق و بینی دانشگاه علوم پزشکی تهران در پاسخ به پرسش فارس مبنی بر مناسب‌ترین سن انجام عمل جراحی لوزه در کودکان گفت: در سن زیر ۳ سال نقش لوزه‌ها در سیستم ایمنی و دفاعی بدن پر رنگ‌تر است ولی به صورت کلی هر زمان که لوزه‌ها عملکرد طبیعی خود را از دست بدهند و به انسداد تنفسی و عوارض آن منجر شوند نیاز به برداشتن آنها وجود دارد.

متخصص گوش و حلق و بینی در مورد خوردن بستنی بعد از عمل جراحی لوزه گفت: بعد از این عمل در محل لوزه‌ها یک حالت زخم به وجود می‌آید که مواد سرد مانع از خونریزی آن شده و از طرفی دیگر باعث بهبود درد می‌شوند بنابراین به این افراد توصیه می‌شود که از بستنی و مایعات سرد استفاده کنند.

سایت پزشکی راستینه

خواندن مطالب زیر به شما پیشنهاد می شود

سلامت عمومی

ویتامین‌ها

با انواع ویتامین‌ها آشنا شوید

اختصاصی

اختلالات خواب

مشکلات خواب تا چه حد جدی هستند؟

اخبار

سینوزیت

سینوزیت چیست؟ علائم، دلایل، پیشگیری و درمان آن

اخبار

عمل جراحی زیبایی بینی

آنچه که درباره عمل جراحی زیبایی بینی و بعد از آن باید بدانید

اخبار

رینیت آلرژیک, تب یونجه, زکام یا حساسیت فصلی؟

اطلاعات پزشکی

بوی بد دهان

۵ دلیل شایع بوی بد دهان

اختصاصی

عمل زیبایی بینی

اطلاعات پزشکی

گلودرد چرکی

سلامت کودکان

لوزه سوم علت سرماخوردگی مکرر کودکان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *