سایت پزشکی و مجله سلامتی راستینه

خواص و فواید درمانی هندوانه

خواص و فواید هندوانه

هندوانه حاوی میزان بالایی از سدیم و پتاسیم است به همین دلیل از بدن در برابر بیماری‌های مختلفی مانند آسم و برخی سرطانها مانند سرطان روده و پروستات محافظت می‌کند. این نظر علی حسینی متخصص طب سنتی درباره این میوه خوشمزه و تابستانی بوده که در گفتگو با خبرگزاری فارس به آن پرداخته است. وی معتقد است هندوانه از بدن در برابر بیماری‌های مختلفی مانند آسم، سکته قلبی و برخی سرطان ها مانند سرطان روده و سرطان پروستات محافظت می‌کند. در ادامه به نقل این گفتگو و خواص و فوایدی که وی درباره هندوانه به آن معتقد است و همچنین خواص و فوایدی که سایت پزشکی و مجله سلامتی راستینه به نقل از منبعی دیگر بیان می نماید، می پردازیم.

علی حسینی در گفت و گو با فارس گفت: هندوانه میوه‌ای است که مزاج سرد و تر دارد و رنگ آن در ویتامینش تأثیری ندارد به همین دلیل، مهم این است که هندوانه کاملاً رسیده و شیرین باشد.

وی گفت:هندوانه منبع بسیار خوبی از ویتامین C و ویتامین A است و نسبت به سایر میوه‌ها و سبزی‌ها، مقدار بیشتری بتاکاروتن دارد.

این متخصص طب سنتی افزود: هندوانه میوه‌‌ای است که حاوی میزان بالایی از سدیم و پتاسیم است به همین دلیل از بدن در برابر بیماری‌های مختلفی مانند آسم و برخی سرطانها مانند سرطان روده و پروستات محافظت می‌کند.

حسینی گفت: هندوانه دارای آنتی ‌اکسیدانی به نام لیکوپن است که رادیکال‌های آزاد و مضر را از بین می‌برد به همین دلیل از وقوع سکته قلبی جلوگیری می‌کند و به کاهش خطر سرطان پروستات هم کمک می‌کند.

وی ادامه داد: هندوانه باعث رقیق شدن خون می شود و مصرف آن، برای افرادی که خون غلیظ دارند مناسب است.همچنین چون برای تعدیل مزاج مناسب است افرادی که صفرا در معده و کبدشان زیاد تولید می‌شود بیشتر از این میوه مصرف کنند.

این متخصص طب سنتی گفت: مصرف هندوانه برای افرادی که دارای بدنی لاغر، خشک و گرم هستند بهتر است چون جلوی ضعف آنها را می گیرد.

حسینی، بهترین زمان خوردن هندوانه را بین دو وعده غذایی دانست و گفت: مصرف هندوانه بلافاصله بعد از خوردن غذا باعث اختلال هضم می‌شود و در حالت ناشتا مخصوصاً در هوای گرم یا در هنگام تشنگی، مضر است.

وی ادامه داد: در عین حال خوردن هندوانه برای افراد سردمزاج یا کسانی که معده سرد دارند مضر است و در طولانی مدت باعث ضعیف شدن عملکرد هضم و درد مفاصل می شود بنابراین بهتر است این افراد به همراه هندوانه، عسل و قند مصرف کنند.

این متخصص طب سنتی با اشاره به منع مصرف هندوانه در افرادی که مشکل طحال دارندگفت: علائم مشکل طحال بعد از خوردن هندوانه، احساس درد یا نفخ در محل چپ شکم و ایجاد تیرگی در رنگ بدن یا سفیدی چشمان است.

حسینی افزود: مصرف هندوانه در افرادی که آلرژی یا حساسیت فصلی یا غذایی دارند ممنوع است.

در ادامه نیز به بیان چند عدد از خواص و فواید دیگر هندوانه که سایت پزشکی و مجله سلامتی راستینه از سایت medicalnewstoday  نقل کرده است می پردازیم:

  • هندوانه می تواند به بهبود خشکی و درد ماهیچه ها کمک نماید.
  • هندوانه ممکن است بتواند به درمان اختلال نعوظ در مردان کمک نماید.
  • هندوانه می تواند به پیشگیری از بعضی از بیماری های قلبی و عروقی کمک نماید.
  • محققان معتقداند بهتر است بجای یخچال هندوانه را درون دمای اتاق نگهداری نمود.

سایت پزشکی و مجله سلامتی راستینه

منبع

  1. منبع اصلی خبرگزاری فارس و منبع مورد استفاده راستینه سایت عصرایران به نشانی http://www.asriran.com/fa/news/335484/%D8%AA%D8%A7%D8%AB%DB%8C%D8%B1-%D9%87%D9%86%D8%AF%D9%88%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D9%BE%DB%8C%D8%B4%DA%AF%DB%8C%D8%B1%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D8%A2%D8%B3%D9%85-%D8%B3%D8%B1%D8%B7%D8%A7%D9%86-%D9%88-%D8%B3%DA%A9%D8%AA%D9%87%E2%80%8C-%D9%82%D9%84%D8%A8%DB%8C
  2. منبع بخش الحاقی ما سایت medicalnewstoday به نشانی http://www.medicalnewstoday.com/articles/266886.php

خواندن مطالب زیر به شما پیشنهاد می شود

ریپورتاژ

ویتامین آ و انواع آن

معرفی ۷ ماده غذایی سرشار از ویتامین A که نباید از آنها غافل شد

اطلاعات پزشکی

میلیا

بیماری میلیا در بزرگسالان و کودکان

پوست و مو

خط لبخند

آیا راهی برای رهایی از خط لبخند وجود دارد؟

پوست و مو

کاهش چین ‌و چروک‌‌ پیشانی

چگونه می‌توان از چین ‌و چروک‌ پیشانی خلاص شد؟

پوست و مو

نحوه کاهش و جلوگیری از چروک‌های گردن

چگونه چین و چروک گردن برطرف می‌شود؟

پوست و مو

محصولاتی مناسب برای مراقبت از پوست صورت

حقایقی پیرامون مراقبت از پوست صورت

پوست و مو

درمان تجمع رنگ‌دانه‌ها ( پیگمانتاسیون )

بهبود پیگمانتاسیون در خانه

پوست و مو

جوش‌های سرسیاه

۸ روش پاک‌سازی جوش‌های سرسیاه

پوست و مو

کربوکسی‌تراپی

کربوکسی‌تراپی چیست؟

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. محمد علی گفت:

    thankk
    you

  2. رزا گفت:

    ممنون .اطلاعات عالی و مفیدی بود .

  3. محمد علی گفت:

    thank
    you
    for
    water
    melon

  4. احمد علی معصومی گفت:

    با عرض سلام به همه کسانی که در این راه قدم برداشته واطلاعات لازم را در اختیار هم وطنان قرار میدهند مطالبتان بسیار مفید واموزنده است با تشکر فراوان از شما زحمتکشان امید وارم ادامه داشته باشد

  5. سعيد گفت:

    ممنون از همه شما

  6. پوران عليمحمد گفت:

    ممنون از آگاهيهايي كه ميدهيد