سایت پزشکی و مجله سلامتی راستینه

درمان درد با مسکن های طبیعی

با وجودی که این روزها مصرف قرص‌های مسکن برای کاهش دردهای مزمن افزایش چشمگیری پیدا کرده اما این داروها گاهی اعتیاد‌آور هستند و معمولا نیز مصرف زیاد آنها عوارض جانبی به دنبال دارد.

«جیمز اِن. دیلارد»، نویسنده مقاله «چاره دردهای مزمن» می گوید: برخی از قرص های مسکن نمی توانند عامل دقیق بروز درد را حذف کنند. همچنین مهم نیست پزشکان چقدر داروی مناسبی را برای کاهش درد تجویز کنند چون به هر حال افرادی که از دردهای مزمن رنج می برند به طور کامل تسکین نمی یابند.

به گزارش پریونشن، دیلارد همچنین اظهار داشت: برای کاهش درد جایگزین های مناسب و طبیعی برای مسکن های شیمیایی وجود دارند که می توان آنها را در آشپزخانه هر خانه ای پیدا کرد. برخی انواع مواد خوراکی از طریق مبارزه با التهاب، مسدود ساختن سیگنال های درد و حتی درمان بیماری های نهفته قادرند درد را از بین ببرند که برخی از انواع موثر آنها عبارتند از:

۱- گیلاس: ترکیب های موجود در گیلاس با نام «آنتوسیانین» در واقع آنتی اکسیدان های قوی هستند که به دو طریق شدت درد را کاهش می دهند. این ترکیب ها با متوقف کردن پیشرفت التهاب و نیز با از بین بردن آنزیم های درد مانند مسکن های آسپرین و ناپروکسن عمل می کند و در تسکین درد نقش دارند. نتایج یک مطالعه نشان می دهد افرادی که هنگام مصرف صبحانه یک کاسه گیلاس بخورند، التهاب در بدن آنان ۲۵ درصد کاهش می یابد.

۲- زنجبیل: این گیاه ریشه ای و تند تسکین دهنده سنتی درد دل، رفع دریازدگی و حالت تهوع است. این گیاه که ویژگی آسپرین و ضدالتهابی دارد می تواند در تسکین دردهای ماهیچه ای، آرتریت و میگرن موثر باشد.

۳- فلفل قرمز: این ادویه حاوی ترکیبی به نام «کاپسایسین» است که با تحریک کردن پایانه های اعصاب و کاهش ماده شیمیایی انتقال دهنده سیگنال های درد، نوعی مسکن موثر به حساب می آید.

۴- گوشت ماهی: مصرف ماهی هایی که حاوی مقدار پایینی جیوه هستند و در عین حال حجم بالایی اسید چرب امگا-۳ دارند در تسکین درد موثر است. امگا-۳ در بهبود جریان خون و کاهش التهاب رگ های خونی و عصبی تاثیر دارد اما برای افزایش تاثیر آن لازم است از مکمل ها نیز استفاده شود.

۵- زردچوبه: از این ادویه سال هاست که برای کاهش درد و بهبود فرآیند گوارش غذا استفاده می شود اما طبق بررسی کارشناسان، زردچوبه خاصیت ضدالتهابی دارد، بدن را از تخریب بافتی و التهاب مفصل محافظت کرده و از عملکرد سلول های عصبی حمایت می کند.

۶- ماست: حدود ۲۰ درصد مردم آمریکا به سندرم روده تحریک پذیر مبتلا بوده و در نتیجه دل درد نیز در آنان شایع است. به گفته پزشکان در ماست چندین باکتری وجود دارد که در کاهش درد و التهاب موثر هستند.

۷- قهوه: کافئین موجود در قهوه با تنگ کردن عروق خونی گشاد شده که بر اثر سردرد ملتهب می شوند از شدت درد می کاهد.

۸- نعناع: این گیاه از جمله مواد خوراکی است که از گرفتگی ماهیچه ای پیشگیری کرده و به همین دلیل عرق نعناع در تسکین دل درد ناشی از سندرم روده تحریک پذیر استفاده می شود.

۹- سویای سبز: در مطالعه ای که در دانشگاه اکلاهما انجام شد به گروهی از شرکت کنندگان ۴۰ گرم پروتئین سویا و به گروه دیگر پروتئین حاوی شیر داده شد که در پایان مطالعه مشخص شد مصرف پروتئین سویا نسبت به پروتئین حاوی شیر خاصیت مسکنی بیشتری دارد.

۱۰- آب میوه «قره قاط»: زخم های گوارشی ناشی از میکروبی موسوم به هلیکوباکتر پیلوری هستند که به بافت های حفاظت کننده جداره لوله گوارشی شامل معده یا روده کوچک حمله می کنند. آزمایش ها نشان می دهد که می توان با نوشیدن آب قره قاط از بروز آن پیشگیری کرد. همچنین لازم است این نوشیدنی به صورت ۱۰۰ درصد طبیعی و بدون افزودن شکر مصرف شود زیرا در صورت شیرین شدن حالت التهاب آور پیدا می کند. 

منابع
ایسنا، جام جم آنلاین

خواندن مطالب زیر به شما پیشنهاد می شود

پوست و مو

قبل از عمل ابدومینوپلاستی

قبل از ابدومینوپلاستی چه باید کرد؟

پوست و مو

انواع لیفت ابرو

همه چیز درباره لیفت ابرو

پوست و مو

لیفت لب

هر آنچه که از لیفت لب باید بدانید

پوست و مو

لیفت گردن

هر آنچه که باید در مورد لیفت گردن بدانید

پوست و مو

فرآیند اولتراپی

اولتراپی ، جایگزینی مناسب برای لیفت صورت

زیبایی

جراحی بینی

نکاتی درباره جراحی بینی

پوست و مو

کاشت مو یا طاس ماندن؟

کاشت مو یا طاس ماندن؟

کمک های اولیه

گزش حشرات

درمان آلرژی نسبت به گزیدگی حشرات

کمک های اولیه

آسیب های چشم در کودکان

آسیب های چشم در کودکان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *