سایت پزشکی و مجله سلامتی راستینه

سرطان سینه زنان و راهی برای کم کردن خطر آن

پژوهشگران انگلیسی قرصی را تایید کرده اند که به زنان دارای پیشینه خانوادگی سرطان سینه کمک می کند، خطر ابتلا به این بیماری را ۴۰ درصد کاهش دهند.
 به گزارش خبرگزاری مهر، موسسه ملی ارتقای سلامت و مراقبت (NICE) انگلیس اعلام کرده است مصرف قرص “تاموکسیفن” یا “رالوکسیفن” به مدت پنج سال، به این دسته از زنان کمک می کند به جای عمل جراحی برداشتن بافت سینه از این قرص ها برای پیشگیری از ابتلا به سرطان استفاده کنند.سرطان سینه رایج ترین سرطان در بین زنان انگلیسی است و از بین کسانی که به این سرطان مبتلا می شوند یک نفر از پنج نفر دارای پیشینه خانوادگی این بیماری است.پیشینه خانوادگی سرطان سینه اغلب ناشی از نقص در ژن BRCA1 و ۲BRCA است که از والد به فرزند به منقل می شود. افراد حامل ژن BRCA بین ۶۰ تا ۹۰ درصد در خطر ابتلا به سرطان سینه قرار دارند.در حال حاضر افراد پر خطر، سالانه تحت غربالگری برای تشخیص زودهنگام بروز تومورهای سینه قرار می گیرند. این در حالی است که این زنان می توانند به منظور پیشگیری از بروز این سرطان به جراحی روی بیاورند.اکنون NICE درمان دارویی را که کمتر تهاجمی است برای زنان دارای پیشینه خانوادگی سرطان سینه تجویز کرده است. NICE توصیه کرده است می توان داروی تاموکسیفن یا رالوکسیفن را به مدت پنج سال به زنان یائسه ای که رحم شان برداشته نشده است و در خطر سرطان سینه قرار دارند عرضه کرد.بر اساس این گزارش تاموکسیفن در کاهش خطر بروز سرطان سینه بسیار موثر است.تخمین های صورت گرفته حاکی از آن است که ارائه این درمانها می تواند به پیشگیری از بروز سرطان سینه در سه درصد تمامی زنان ۳۵ ساله و بالاتر – حدود ۴۸۸ هزار زن- کمک کند.منبع

خواندن مطالب زیر به شما پیشنهاد می شود

اطلاعات پزشکی

حقایقی درباره هماتوم

حقایقی درباره هماتوم

تغذیه و سلامتی

کاهش وزن بدون رژیم‌های سخت

با اصول تغذیه و رژیم‌درمانی بیشتر آشنا شوید

سلامت عمومی

علائم خال‌‌ها

خال‌ها را بهتر بشناسیم

اطلاعات پزشکی

علائم رینوفیما

رینوفیما چیست؟

اطلاعات پزشکی

آماده شدن برای ملاقات با پزشک

هرآنچه که باید از توده‎ها و غدد لنفاوی بدانیم

پوست و مو

مشکلات مربوط به زیبایی

مشکلات زیبایی و نکاتی درباره آن

زیبایی

غبغب

غبغب و چگونگی رهایی از آن

اطلاعات دارویی

ویتامین K

چرا باید ویتامین K مصرف کنیم؟

تغذیه و سلامتی

پسته برای سلامتی

پنج خاصیت عالی پسته برای سلامتی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. پریسا گفت:

    هرگونه علایم غیر طبیعی ترشح غیر طبیعی و نوک فرو رفته پوست قرمز و یا پرتغالی باید بررسی دقیق شود

  2. رویا گفت:

    سلام
    من ۲۵سالمه وسابقه خانوادگی سرطان سینه رو داریم(مامانم و..)خودمم یه توده خوش خیم تو سینم دارم میتونم تاموکسیفن مصرف کنم برای جلوگیری از سرطان؟
    ممنون

    1. باسلام برای بررسی و تجویز دارو به پزشک متخصص مراجعه نمایید