سایت پزشکی و مجله سلامتی راستینه

وقتي سياستمداران بوتاکس مي‌زنند…

وقتي حرف از جراحي‌هاي زيبايي به ميان مي‌آيد، فکر مي‌کنيم مختص هنرپيشه‌ها يا سالمنداني است که صورتشان پر از چين و چروک شده و پوست گردنشان آويزان است اما در دنيا خيلي‌ها به دنبال روشي هستند تا خود را زيباتر و براي خود طرفداراني جلب کنند…

ترجمه: سميه مقصودعلي/جوان‌سازي پوست در دنياي سياست هم طرفدار دارد؟

سياستمداران نيز از اين دايره، بيرون نيستند. آنها در طول دوران کاري خود يا حتي قبل از دوره انتخابات سعي مي‌کنند به شيوه‌هايي که چندان هم مشخص نباشد، دور از چشم خبرنگاران خود را جوان‌تر و زيباتر کنند، گرچه معمولا سياستمدارانه منکر جراحي‌هاي زيبايي‌شان مي‌شوند.


۱٫ کريستينا اليزابت فرناندز

فرناندز ۵۹ ساله از سال ۲۰۰۷ تاکنون رييس‌جمهور آرژانتين است. او هميشه به دليل شيک‌پوشي و البته جراحي‌هاي زيبايي متعددي که انجام داده، سوژه خبرنگاران بوده است. اين خانم سياستمدار که به «ملکه بوتاکس» معروف شده، معتقد است جوان نگه‌داشتن خود به روش‌هاي مصنوعي و شيک‌پوشي به وظايف سياسي او لطمه‌اي وارد نکرده است.

۲٫ ولاديمير پوتين

پوتين دومين رييس جمهور کشور روسيه، «مردي که نمي‌خندد» هم دنبال عمل‌هاي زيبايي بوده و هست. نخست‌وزير روسيه ماه سپتامبر سال گذشته وقتي با پوستي جوان و صاف در محافل جلسه سياسي ظاهر شد به سوژه اصلي روزنامه‌ها تبديل شد. وي عمل جوانسازي صورت انجام داده بود و ليفتينگ دور چشم، تزريق بوتاکس در ناحيه پيشاني و تزريق ژل در ناحيه گونه‌ها جزو جراحي‌هاي جوان‌سازي او بوده است.


۳٫ لولا داسيلوا

در کشور برزيل، انجام عمل زيبايي مثل فوتبال عملي ملي محسوب مي‌شود و به سادگي مسواک زدن است. نخست‌وزير سابق برزيل نيز مرتب بوتاکس تزريق مي‌کرده و اين موضوع از کسي پوشيده نبود.


۴٫ معمر قذافي

بعد از کشته شدن رييس‌جمهور سابق ليبي، جراح برزيلي او اعتراف کرد در سال ۱۹۹۴ به ليبي سفر کرده تا صورت او را جراحي کند. به گفته او، قذافي هميشه خود را زشت مي‌پنداشته و جراح او پلک‌هايش را بالا کشيده و از چربي شکمي استفاده کرده تا گونه‌ها و خطوط چهره او را بپوشاند.

۵٫ هيلاري کلينتون

مردم آمريکا به ظاهر چهره اهميت زيادي مي‌دهند و زيبايي يکي از معيارهايشان در انتخاب نامزدهاي انتخاباتي است. هيلاري کلينتون هم مانند ديگر سياستمداران اين کشور اين موضوع را مي‌داند و گرچه هميشه منکر عمل‌هاي زيبايي‌اش شده، کاملا مشخص است ليفتينگ انجام داده، پلک‌هايش را جراحي کرده، بوتاکس تزريق کرده و از پرکننده‌هاي صورت کمک گرفته است.


۶٫ دومينيک استراوس کاهن

کاهن که قبلا يکي از وزراي فرانسه بوده است، در سال ۲۰۰۳ افتادگي پلکش را عمل کرد اما به گفته اطرافيان از اين كار پشيمان شد زيرا صورتش حالتي «نگران» پيدا کرده بود. با اين حال وي قيد عمل‌هاي زيبايي را نزد و براي انتخابات بعدي نه‌تنها رژيم کاهش وزن گرفت، بلکه پوستش را برنزه کرد و چند عمل زيبايي انجام داد.


۷٫ سيلويو برلوسکوني

برلوسکوني، سياستمدار و سرمايه‌دار ايتاليايي و دومين نخست‌وزير ايتاليا که به مرد آ‌هني معروف بود، عادت داشت که همه کاري بکند تا هميشه توي چشم باشد. اين مرد ۷۴ ساله تاکنون عمل‌هاي زيبايي بسياري از جمله ليفتينگ، ليپوساکشن و کاشت مو انجام داده و ۵۰ ساله‌ به نظر مي‌آيد. صورت او در سال ۲۰۰۹ به دنبال يک حادثه، ضربه شديدي ديد و او دچار شکستگي بيني و دندان‌ها و پارگي لب شد و ناچار تحت عمل جراحي جديدي قرار گرفت.


۸٫ آرنولد شوايتزنگر

او در سال‌هاي جواني عمل کوچک کردن چانه انجام داد و همچنين پروتز گونه گذاشته و به نوشته نيويورک‌تايمز، عمل ليفتينگ هم انجام داده است.


۹٫ سگولن رويال

سگولن رويال، يکي از نامزدهاي رياست‌جمهوري فرانسه در سال ۲۰۰۵ براي چند هفته از صحنه تلويزيون و سياست پنهان شد و بعد از بازگشت مشخص بود عمل زيبايي بيني و چانه انجام داده است و دندان‌هايش مرتب شده‌اند. شايد به همين دليل در سال ۲۰۰۷ هم توانست در انتخابات رياست‌جمهوري موفق شود.

خواندن مطالب زیر به شما پیشنهاد می شود

زیبایی

از بین رفتن حجم لب‌ها

با نازکی لب‌ چه کنیم؟

اطلاعات پزشکی

تعریق بیش‌ازحد

اگر تعریق بیش‌ازحد دارید، بخوانید

پوست و مو

خط لبخند

آیا راهی برای رهایی از خط لبخند وجود دارد؟

پوست و مو

کاهش چین ‌و چروک‌‌ پیشانی

چگونه می‌توان از چین ‌و چروک‌ پیشانی خلاص شد؟

پوست و مو

نحوه کاهش و جلوگیری از چروک‌های گردن

چگونه چین و چروک گردن برطرف می‌شود؟

پوست و مو

خط اخم

چگونه از شر خط اخم خلاص شویم؟

پوست و مو

کاربردهای فیلر

با تزریق فیلر و انواع آن آشنا شوید

پوست و مو

جوانسازی پوست

این روش‌ها به جوانسازی پوست شما کمک می‌کنند

پوست و مو

بوتاکس کردن

۷ نکته‌ای که باید پیش از بوتاکس کردن بدانید

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *