سایت پزشکی و مجله سلامتی راستینه

ادویه هایی برای افزایش طول عمر

براساس اعلام سازمان بهداشت جهانی، میانگین طول عمر در جهان رو به افزایش است، به‌گونه‌ای که افراد با رعایت صد توصیه جادویی می‌توانند به صد سالگی برسند.

بیشتر خانم‌ها از ادویه‌ها فقط برای طعم‌دار کردن غذاها استفاده می‌کنند، چراکه بر این باورند راز خوشمزه شدن غذاها در این چاشنی‌های گیاهی نهفته است البته به گفته متخصصان، مصرف همین ادویه‎های رنگارنگ که در قفسه‌های آشپزخانه‌‌ها خودنمایی می‌کنند، می‌تواند یکی از رازهای صد ساله شدن افراد باشد.طول-عمر

تحقیقات وزارت کشاورزی ایالات متحده آمریکا نشان می‌دهد مصرف فلفل سفید،‌ فلفل سیاه و دانه خردل باعث کاهش بروز حملات قلبی و انواع سرطان می‌شود.

این در حالی است که به گفته متخصصان نباید از خواص ادویه‌های دیگری مثل زردچوبه، زنجبیل، رزماری، تخم گشنیز و دارچین غافل شد.

به عنوان مثال، زردچوبه بهترین داروی ضدتورم است، برای تمیز کردن کبد به کار می‌رود، باعث خشک شدن زخم‌ها و رفع درد آنها می‌شود، تب‌بر است، قرقره کردن آن باعث کاهش دندان درد می‌شود (اثری مشابه گیاه میخک)، خون را تصفیه می‌کند و مصرف دم کرده آن تاثیر زیادی در درمان اسهال دارد.

حتی در هندوستان که مصرف این ادویه بالاست، میزان ابتلا به آلزایمر به طرز محسوسی پایین است. از گیاه زنجبیل هم به عنوان تقویت کننده معده، بادشکن و ضدنفخ، ضدتهوع و داروی طبیعی درمان سرماخوردگی و گلودرد یاد می‌کنند و به خانم‌هایی که از دردهای قاعدگی رنج می‌برند توصیه می‌شود در طول دوره ماهانه، روزی یک قاشق چایخوری شربت زنجبیل بخورند.

همچنین زنجبیل تازه، شربت زنجبیل یا چای زنجبیل در بدن گرما تولید می‌کند و باعث می‌شود مواد سمی و زائد به صورت عرق از بدن دفع و سیستم ایمنی بدن تقویت شود.

گیاه رزماری نیز به دلیل داشتن ترکیبات ضدالتهابی ضمن تقویت سیستم ایمنی بدن، حملات آسم را کاهش می‌دهد.

از طرفی دارچین به عنوان یکی از قدیمی‌ترین ادویه‌ها، هم در کاهش التهابات موثر بوده و هم برای افراد مبتلا به دیابت نوع دوم مفید است، به طوری که به گفته محققان انگلیسی، مصرف روزانه دو فنجان چای دارچین، قند خون مبتلایان به دیابت نوع دو را به میزان ۱۸ تا ۲۹ درصد و عوارض ناشی از دیابت را تا ۳۰ درصد کاهش می‌دهد.

از طرفی براساس بررسی‌های اخیر متخصصان ژاپنی خانواده آویشن، شوید و رزماری بیشترین میزان آنتی‌اکسیدان های ضدسرطان را دارند و با مصرف روزانه آنها آرزوی صد ساله شدنتان برآورده می‌شود. نوبتی هم که باشد باید سراغ پرطرفدارترین ادویه وطنی برویم.

بدون شک همه خانم‌های کدبانو جزو طرفداران پروپاقرص زعفران هستند که علاوه بر طعم و عطر بی‌نظیر، اثر ضددرد دارد، باعث تنظیم عادت ماهانه می‌شود، گردش خون را بهبود می‌بخشد و خونریزی‌های بعد از زایمان را کاهش می‌دهد.

در عین حال زعفران خاصیت ضدافسردگی دارد و مصرف هفتگی سه تا چهار فنجان چای زعفرانی نشاط‌آور است و علائم افسردگی را ۲۵ تا ۳۰ درصد کاهش می‌دهد. پس برای افزایش طول عمر، خواص ادویه ها را دریابید.

سایت پزشکی و مجله سلامتی راستینه

منبع

  • جام جم سرا به نشانی http://sara.jamejamonline.ir/NewsPreview/1634190761570638965

خواندن مطالب زیر به شما پیشنهاد می شود

ریپورتاژ

سیب و کره بادام زمینی

۸ غذای سالم که خوردن آنها بهتر از مصرف تنقلات ناسالم است

اطلاعات پزشکی

حقایقی درباره هماتوم

حقایقی درباره هماتوم

تغذیه و سلامتی

کاهش وزن بدون رژیم‌های سخت

با اصول تغذیه و رژیم‌درمانی بیشتر آشنا شوید

سلامت عمومی

علائم خال‌‌ها

خال‌ها را بهتر بشناسیم

اطلاعات پزشکی

علائم رینوفیما

رینوفیما چیست؟

اطلاعات پزشکی

آماده شدن برای ملاقات با پزشک

هرآنچه که باید از توده‎ها و غدد لنفاوی بدانیم

پوست و مو

مشکلات مربوط به زیبایی

مشکلات زیبایی و نکاتی درباره آن

زیبایی

غبغب

غبغب و چگونگی رهایی از آن

پوست و مو

لیفتینگ با نخ

لیفتینگ با نخ و همه چیز درباره آن

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. فریده گفت:

    بسیارعالی