سایت پزشکی و مجله سلامتی راستینه

حفظ تراکم استخوان با کاهش مصرف نمک

یک فوق تخصص غدد با بیان اینکه رژیم ‌کم نمک تأثیر مثبتی بر تراکم استخوان دارد، گفت: بهتر است از گوشت‌ها و غذاهای فرآوری شده و پنیرهایی که غنی از سدیم هستند کمتر استفاده شود.

دکتر محمد پژوهی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا منطقه دانشگاه علوم پزشکی تهران، گفت: افزایش میزان مصرف روزانه‌ کلسیم و در صورت نیاز استفاده از مکمل‌های ویتامین D بهترین روش برای داشتن استخوان‌های سالم است.تراکم استخوان

وی با اشاره به تحقیقات انجام شده گفت: از آنجایی که تست های سنجش تراکم استخوان کمیت استخوان و نه کیفیت آن را می‌سنجند، افرادی که تراکم استخوان طبیعی دارند نیز باید این توصیه‌ها را جدی بگیرند چرا که آنها نیز ممکن است در معرض خطر ابتلا به شکستگی‌های استخوان باشند.

این فوق تخصص غدد یادآور شد: افزایش مصرف کلسیم و ویتامین D، از طریق مواد غذایی و مکمل‌ها (بر اساس صلاحدید پزشک)، نقش مؤثری در بهبود تراکم استخوان و کاهش خطر شکستگی‌های بعدی دارد.

دکتر پژوهی تصریح کرد: رژیم‌ کم نمک تأثیر مثبتی بر تراکم استخوان دارد به همین دلیل بهتر است از گوشت‌ها و غذاهای فرآوری شده و همچنین بسیاری از پنیرها که غنی از سدیم هستند کمتر استفاده شود. علاوه بر این، داشتن رژیم غذایی غنی از سبزی‌ها و میوه‌ها، مصرف میزان کافی پروتئین‌ و همچنین استفاده‌ بیشتر از مواد حاوی پتاسیم و منیزیم نیز کمک کننده است.

وی خاطرنشان کرد: ورزش‌ کردن به خصوص به صورت ترکیبی از حرکت‌های بی‌هوازی، کشتی و قدرتی در جلوگیری از پوکی استخوان مؤثر هستند، ورزش‌های تحمل کننده‌ وزن باعث تقویت استخوان‌ها و عضلات می‌شود و خطر افتادن را نیز کاهش می‌دهد.

سایت پزشکی و مجله سلامتی راستینه

خواندن مطالب زیر به شما پیشنهاد می شود

اطلاعات پزشکی

حقایقی درباره هماتوم

حقایقی درباره هماتوم

تغذیه و سلامتی

کاهش وزن بدون رژیم‌های سخت

با اصول تغذیه و رژیم‌درمانی بیشتر آشنا شوید

سلامت عمومی

مزایای خرما

کالری خرما چقدر است؟

سلامت عمومی

ویتامین‌ها

با انواع ویتامین‌ها آشنا شوید

سلامت عمومی

افزایش قد

آیا می‌توانم قدم را افزایش دهم؟

اطلاعات درمانی

شکستگی استخوان

پوکی استخوان ؛ چرا و چگونه؟

سلامت عمومی

مصرف آنتی‌بیوتیک‌

بایدها و نبایدهای آنتی‌بیوتیک

تغذیه و سلامتی

فواید منیزیم

فواید منیزیم

تغذیه و سلامتی

وعده صبحانه

۱۶ مورد از بدترین و بهترین خوراکی ها برای وعده صبحانه

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *