سایت پزشکی و مجله سلامتی راستینه

میوه را با پوست بخوریم یا بدون پوست؟

خيلی از افراد تصور میکنند اگر ميوه‌ها و بعضي ‌سبزیها را با پوست مصرف کنند، مفيدتر است اما هميشه اينطور نيست مثلا از آنجا كه براي نگهداري محصولاتي مانند سيب سردخانه‌اي يا خيار گلخانه‌اي از تركيب‌هاي شيميايي خاصي استفاده میشود كه در پوست ميوه و سبزي باقي میماند، بهتر است اين محصولات قبل از مصرف پوست گرفته شوند اما چه ميوه و سبزیهايي را میتوان با پوست خورد و كدام ميوه و سبزي را بايد پوست كند؟

colorful-fruitsدر پاييز و زمستان، سيب را میتوان با پوست خورد چون در اين فصل تازه است اما در فصل‌هاي ديگر براي نگهداري سيب از تركيب‌هايي استفاده میشود كه خوراكي نيستند بنابراين پوست سيب‌هاي ذخيره شده در انبار، به ويژه سيب‌هايي که شب عيد میخريد بايد حتما قبل از خوردن بگيريد.

خيار گلخانه‌اي هم حتما بايد پوست گرفته شود در حالي كه خيار جاليزي را میتوان با پوست خورد. پوست هويج هم هرچند نازك، بهتر است گرفته شود زيرا با وجودي که اين ‌كار اينكه مضراتي دارد، متاسفانه پاي آن نفت میريزند.

كدو سبز را هم میتوان با پوست مصرف كرد اما كيوي به دليل اينكه مدت طولاني نگهداري میشود و در انبار میماند، بايد قبل از خوردن پوست گرفته شود.

به‌طور كلي، ميوه‌هاي انباري و محصولاتي را كه مدتي در گلخانه میمانند بايد پوست كند چون در انبار سموم فسفره استفاده و حتما مقداري از اين مواد جذب پوست ميوه میشود اما ميوه‌هاي تازه آمده به بازار را میتوان با پوست خورد.

سایت پزشکی و مجله سلامتی راستینه

منابع

  • منبع پایگاه اطلاع رسانی ایرانیان به نشانی http://www.salamatiran.com/NSite/FullStory/?Id=73617&Type=2
  • منبع تصویر والپیپیرپوت

خواندن مطالب زیر به شما پیشنهاد می شود

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *