سایت پزشکی و مجله سلامتی راستینه

ورزش بعد از لیپوساکشن ضروری است

محققان دریافتند که بعد از جراحی لیپوساکشن، بدن دوباره شروع به تولید چربی می‌کند و این مساله باعث افزایش خطر بیماری‌های قلبی – عروقی می‌شود. آنها به افرادی که این جراحی را انجام می‌دهند، توصیه کردند تا حتما بعد از جراحی ورزش مداوم انجام دهند.

محققان دانشگاه سائوپائولو برزیل در مجله «اندوکرینولوژی بالینی و سوخت و ساز» اعلام کردند، افرادی که لیپوساکشن شکمی انجام می دهند، چربی های عروق شان بالا می رود و در نتیجه خطر بیماری های قلبی – عروقی در آنها افزایش می یابد. با این وجود ورزش کردن از این افزایش وزن و چربی ها جلوگیری می کنند.لاغر و کوچک کردن شکم

چربی های شکمی در بطن شکن و میان ارگان های مختلف از جمله کلیه ها، کبد و … قرار دارند . چربی شکمی با چربی که زیر پوست قرار دارد، متفاوت است.اگر این چربی ها بیش از حد باشند خطر بیماری هایی از جمله دیابت نوع دو، بیماری های قلبی – عروقی و بیماری های دیگر ناشی از چاقی مفطر را افزایش می دهند.

محققان می گویند با این که لیپوساکشن یکی از راه های متداول جراحی زیبایی است، کسی از تاثیرات طولانی مدت آن بر سلامتی آگاه نیست.

بعضی از مطالعات نشان داده اند که لیپوساکشن تغییراتی در سوخت و ساز بدن بیماران ایجاد می کند که باعث دوباره جمع شدن چربی ها می شود، در واقع چربی ها را از قسمتی از بدن خارج می کند و بدن در قسمت دیگر چربی ها را جبران می کند. محققان بررسی کرده اند که آیا ورزش مداوم می تواند از این بازسازی چربی ها جلوگیری کند، یا خیر.

دکتر ناتی می گوید ورزش بعد از لیپوساکشن بسیار ضروری و اساسی است. ما دریافتیم که برداشتن لایه های چربی شکمی باعث رشد دوباره چربی ها می شود که با بیماری های قلبی همراه است. خبر خوب این است که ورزش از این رشد چربی ها جلوگیری می کند. اگر کسی لیپوساکشن را برای لاغر شدن انتخاب می کنند باید حتما بعد از جراحی ورزش مداوم انجام دهد.

این مطالعات بر روی ۳۶ زن که لیپوساکشن کرده بودند، انجام شد. دو ماه بعد بعضی از آنها به مدت چهار ماه برنامه ورزشی انجام دادند. بعد از این شش ماه کسانی که ورزش نکرده بودند ۱۰ درصد افزایش چربی شکمی داشتند، در حالی که کالری کمتری نیز مصرف کرده بودند.

بیماران باید از خطرات لیپوساکشن آگاه باشند و متخصصان ورزشی باید ورزش کردن را به افرادی که این جراحی را انجام می دهند، توصیه کنند. (ایسنا)(جام جم آنلاین)

خواندن مطالب زیر به شما پیشنهاد می شود

زیبایی

انجام لیزر لیپولیز

لیزر لیپولیز چیست و چگونه عمل می‌کند؟

زیبایی

عمل لیپوماتیک

از لیپوماتیک بیشتر بدانید

پوست و مو

روش درمانی شاک‌ویو‌‌تراپی در کاهش سلولیت

درمان سلولیت با شاک‌ویو‌‌تراپی

زیبایی

انواع روش‌های پیکرتراشی غیرتهاجمی

انواع روش‌های پیکرتراشی غیرتهاجمی

زیبایی

استفاده از کول تک

کول تک چیست؟

زیبایی

هدف از اگزیمیا

هر آنچه که باید از اگزیمیا بدانید

پوست و مو

مشکلات مربوط به زیبایی

مشکلات زیبایی و نکاتی درباره آن

پوست و مو

نتایج عمل لیپوساکشن با کمک فن‌آوری فراصوت

لیپوساکشن با کمک فن‌آوری فراصوت(Ultra_Z)

زیبایی

غبغب

غبغب و چگونگی رهایی از آن

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *