سایت پزشکی و مجله سلامتی راستینه

آیا داشتن رابطه جنسی همراه با سلامتی است؟

ما میدانیم انجام یک عمل همراه با دیگران قطعا میتواند باعث ارتقای حال شما شود، اما رابطه جنسی میتواند چیزی بیشتر از تنها خوشحال کردن شما باشد. مطالعات مختلف نشان داده اند که مقاربت های جنسی دارای مقدار زیادی از مزایای مختلف سلامتی میباشد. ما توصیه میکنیم که شما و شریکتان گاهی اوقات از برنامه شلوغ خود دوری کنید تا دریابید که یک سکس کوچک میتواند برای سلامتی شما ارزشمند باشد. نگاهی به موارد پایین داشته باشید تا بدانید که چگونه سکس میتواند شما را سلامت نگه دارد.

 

رابطه جنسی و سلامتی

سکس چگونه به سلامتی شما کمک میکند ؟

 

سکس سیستم ایمنی شما را ارتقا میبخشد: کارشناسان دانشگاه ویلکس در پنسیلوانیا گزارش کردند که افرادی که دارای سکس منظم هستند دارای یک پادتن قطعی هستند که از بدن آنها در مقابل میکروب ها، ویروس ها و دیگر عوامل ناقل بیماری محافظت میکنند.

این موجب بهبود شور و اشتیاق جنسی شما میشود: آیا تا به حال عبارت “کار نیکو کردن از پرکردن است” را شنیده اید؟ سکس نیز از این قاعده مستثنا نیست. فعالیت جنسی منجر به روان سازی افزایش یافته مهبلی، جریان خون، کشندگی و ارتجاع میشود که میتواند اشتیاق جنسی ما را افزایش دهد و باعث شود که نسبت به گذشته حس بهتری داشته باشیم.

رابطه جنسی به کنترل مثانه ای کمک میکند: باور داشته باشید یا نه، حدود ۳۰ درصد از زنان عدم مهار نفس را در برخی مواقع زندگی خود تجربه میکنند. داشتن سکس راه خوبی برای تقویت ماهیچه های کف لگنی میباشد که میتواند نهایتا به شما در کنترل مثانه کمک نماید.

سکس میتواند فشارخون شما را کاهش دهد: درحالی که فکر کردن به سکس به عنوان یک ورزش ممکن است سدی بر حالت رمانتیک شما باشد، اما انکار این موضوع نیز سخت است. مانند هر نوع ورزش ایروبیک، فعالیت جنسی منظم میتواند فشار خون را کاهش دهد.

سکس باعث ارتقای سلامت قلب میشود: چندین مطالعه نشان داده است که خطر مرگ از بیماری قلبی کاهش مییابد هنگامی که دفعات ارگاسم افزایش مییابد. بعلاوه سکس یک راه بزرگ برای بالابردن تعداد ضربان قلب است که میتواند کمک کند که قلب شما در بهترین و عالیترین شکل خود باقی بماند.

 

همسران رومانتیک

بر روی سکس به مانند یک ورزش حساب میشود: آیا از برنامه ورزشی قدیمی خود در باشگاه خسته شده اید؟ یک شادی بعد از ظهری نهایتا مانند یک ورزش به حساب می آید. سکس حدود ۵ کالری در هر دقیقه میسوزاند، ضربان قلب شما را بالا میبرد و تنوعی از ماهیچه های مختلف را به کار میگیرد. با همسر خود در مورد یک ورزش لذت بخش صحبت کنید !

رابطه جنسی باعث از بین رفتن درد میشود: قبل از مصرف یک قرص برای خلاص شدن از سردرد، چرا یک داروی سریع الاثر دیگر را امتحان نمیکنید؟ نشان داده شده است که ارگاسم ها با آزادسازی اندورفین ها در درون بدن شما باعث حذف درد میشوند. در اینجا کلیک کنید تا بیشتر در مورد درد و رنج هایی که بوسیله ی سکس درمان میشوند، فرابگیرید.

سکس به فرو نشاندن استرس کمک میکند: سطح بالاتر از روابط جنسی با شریک شما میتواند آزاد سازی آکسیتوسین “هورمون حس  خوب” بدن شما را آغاز نماید. سکس همچنین شروع کننده ی سیستم خوشی و پاداش دهنده ی ذهن شما میباشد که به آرام سازی سطوح بالارفته ی استرس کمک میکند.

رابطه جنسی میتواند به خواب شما کمک کند: بعد از تجربه نمودن یک ارگاسم، بدن ما هورمونی به نام پرولاکتین آزاد میکند. این هورمون احساس آرامش و خواب آلودگی را ارتقا میدهد که میتواند به حذف نشانه های بیخوابی کمک کند.

سکس به کنترل افسردگی کمک میکند: مطالعات یک رابطه منفی بین سکس و خطر رخدادن بیماری روانی، افسردگی و خودکشی را نشان داده اند. صمیمی بودن با شریک خود، همچنین عزت نفس و رضایت فردی را افزایش میدهد که میتواند به بهترشدن حال شما کمک نماید.

 

شامل نمودن برخی زمان ها تنها برای شما و فرد مهم دیگری برای شما (شریک شما) در برنامه هفتگی میتواند مسیری طولانی را در سلامت و خوشحال نگه داشتن هر دوی شما طی نماید. در مورد مزایای پنهان سلامتی داشتن سکس با کلیک کردن در اینجا بیشتر یاد بگیرید !

 

سایت پزشکی و مجله سلامتی راستینه

منابع

  • skinnymom

منبع تصاویر 

  • skinnymom
  • bestwallpapers-hd
  • desktopwallpapershd

خواندن مطالب زیر به شما پیشنهاد می شود

اطلاعات پزشکی

حقایقی درباره هماتوم

حقایقی درباره هماتوم

تغذیه و سلامتی

کاهش سریع وزن

کاهش سریع وزن

زیبایی

انواع روش‌های پیکرتراشی غیرتهاجمی

انواع روش‌های پیکرتراشی غیرتهاجمی

پوست و مو

مشکلات مربوط به زیبایی

مشکلات زیبایی و نکاتی درباره آن

پوست و مو

خط لبخند

آیا راهی برای رهایی از خط لبخند وجود دارد؟

پوست و مو

لیفتینگ با نخ

لیفتینگ با نخ و همه چیز درباره آن

پوست و مو

کاهش چین ‌و چروک‌‌ پیشانی

چگونه می‌توان از چین ‌و چروک‌ پیشانی خلاص شد؟

پوست و مو

جراحی لیفتینگ صورت

آنچه باید درباره لیفتینگ صورت بدانید

پوست و مو

درمان آکنه

آکنه چگونه درمان می‌شود؟

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *